درمان طبیعی بازگشت اسید معده

به گزارش سهندبلاگ، افراد بسیاری وجود دارند که درمان های طبیعی را بجای استفاده از دارو برای بازگشت یا ریفلاکس اسید معده ترجیح می دهند. اجازه دهید به درمان هایی که به طور معمول برای این شرایط بکار برده می شوند، نگاهی بیاندازیم.

درمان طبیعی بازگشت اسید معده

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

افراد بسکمک وجود دارند که درمان های طبیعی را بجای استفاده از دارو برای بازگشت یا ریفلاکس اسید معده ترجیح می دهند. اجازه دهید به درمان هایی که به طور معمول برای این شرایط بکار برده می شوند، نگاهی بیاندازیم.

بازگشت اسید که غیر از آن تحت نام بیماری ریفلاکس مری به معده (GERD) هم شناخته می شود، شرایطی است که در آن اسید معده به سمت مری بالا آمده و موجب سوزش سر دل و بروز علائمی می شود که می توانند ناراحتی بسکمک را بوجود آورند. این عارضه ممکن است در دراز مدت به عوارضی مانند سرطان مری منجر شود. اگرچه، داروهایی وجود دارند که می توانند این شرایط را تحت کنترل قرار دهند، اما بسکمک افراد درمان های طبیعی را همراه با تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی ترجیح می دهند.

درمان های طبیعی بازگشت اسید معده

همانطور که در بالا ذکر شد، ایجاد تغییر در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند در مقابله با بیماری ریفلاکس اسید معده بسیار مؤثر باشد. همراه با این تغییرات، می توانید چند درمان طبیعی ریفلاکس اسید را هم امتحان کنید. بیشتر این درمان های طبیعی به راحتی در خانه وجود دارند. اما این مسئله هم ممکن است پیش آید که بعضی از این درمان ها امکان دارد برای فردی خاص عمل کرده در حالی که درمان های دیگر اثری نداشته باشند. بنابراین، بایستی آنها را امتحان کرده و آن درمانی که بیشتر از همه مناسب شما است را پیدا کنید.

آلوئه ورا گیاه دارویی محبوبی است که به نام درمان برای بسکمک از مسائل مربوط به سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای این منظور، بایستی از ژل آلوئه ورا و یا آب آن که برای استفاده داخلی منظور شده، استفاده نمایید. آن را معمولاً پیش از صرف غذا استفاده کرده به جهت آنکه مری را آرام و تسکین سازد.

یکی دیگر از درمان های طبیعی سرکه سیب است که می توان آن را (یک قاشق غذاخوری) قبل از غذا و یا در طول صرف غذا به شکل رقیق (یک قاشق غذاخوری برای یک لیوان آب) استفاده کرد. سعی کنید سیب سرکه طبیعی و ارگانیک را تهیه کنید. اعتقاد بر این است که سرکه سیب اسیدهای معده را خنثی ساخته، در نتیجه علائم ریفلاکس اسید را تسکین می دهد.

ریشه زنجبیل می تواند با سوء هاضمه و همچنین ریفلاکس اسید مقابله نماید. می توانید زنجبیل را به شکل چای یا کپسول استفاده کنید. اگر معده حساسی دارید، فرم رقیق شده آن را مورد استفاده قرار دهید. گفته می شود که زنجبیل می تواند اسیدهای معده را جذب کرده و به آرام و شل شدن دیواره های مری کمک کرده، در نتیجه از بیماری ریفلاکس مری به معده جلوگیری نماید.

چای نعناع یکی دیگر از جایگزین های طبیعی درمان این بیماری است. دیگر درمان های این چنینی، میوه هایی مانند سیب، آناناس، پاپایا و موز را شامل می شود. حتی گفته می شود سبزیجاتی مانند هویج و کلم برای بیماری ریفلاکس اسید مفید می باشند.

غیر از مواردی که در بالا اشاره شد، بعضی افراد جهت تسکین فوری علائم بیماری ریفلاکس اسید، شیر سرد را امتحان می کنند. حتی گفته می شود آدامس برای این منظور مؤثر است. گفته شده است که مصرف مرتب بادام در صبح هم برای مقابله با سوزش سر دل مفید است. بایستی بهترین درمان طبیعی ریفلاکس اسید که در شما مؤثر واقع می شود را بیابید.

بهتر خواهد بود که تغییراتی در شیوه زندگی همراه با استفاده از درمان های طبیعی برای ریفلاکس اسید ایجاد کنید. بجای صرف سه وعده بزرگ غذا، وعده های کوچکتر اما زود به زودتر را برگزینید. سعی کنید از مصرف مواد غذایی تند و ادویه ای، سرخ شده و غذاهای ناسالم خودداری کنید. غذا را حداقل دو ساعت پیش از خواب میل کنید. از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری نمایید. با انجام تمام این اقدامات، می توانید این عارضه را به طور مؤثری تحت کنترل درآورید. با این حال، بایستی در صورت مشاهده این علائم بلافاصله به پزشک مراجعه کرده تا تشخیص داده شود که آیا بیماری نهفته ای وجود دارد که نیاز به درمان داشته باشد. درمان طبیعی بازگشت اسید معده برای کسانی است که علائم خفیف تا میانه را از خود نشان می دهند، بکار برده می شود. در چنین مواردی هم، چنانچه پس از بکار بردن این درمان ها، علائم آن فروکش نکردند، در این صورت به پزشک مراجعه نمایید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود. مراجعه به پزشک خود بی خطرترین راه تشخیص و درمان هرگونه بیماری است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15655

به "درمان طبیعی بازگشت اسید معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان طبیعی بازگشت اسید معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید