درمان کوفتگی با نسخه های خانگی

به گزارش سهندبلاگ، کوفتگی بدن و برطرف درد بدن را با نسخه های گیاهی در خانه درمان کنید و درمان کوفتگی بدن در اثر ضربه با استفاده از طب سنتی بسیار موثر می باشد.

درمان کوفتگی با نسخه های خانگی

آسیب به بافت غیر استخوان و نرم یا بافت زیر جلدی در اثر ضربه یا برخورد با جسم سخت و ... سبب بروز آسیبی می گردد که کوفتگی نام دارد. کوفتگی با کبودی، تورم، خون مردگی و درد همراه است و شدت این علائم بستگی به ضربه وارد شده دارد.

کوفتگی به عبارت دیگر یک آسیب له کننده است که در آن بافت نرم بین ضربه وارده و استخوان موجود در زیر بافت گیر نموده است در این مورد خون از رگ های له شده به میان بافت نرم جریان می یابد و ایجاد تورم و تغییر رنگ در پوست می نماید.

برای درمان کوفتگی و علائم آن به جز درمان های پزشکی، نسخه های خانگی طبیعی و سنتی نیز وجود دارد که در این بخش از نمناک به آن می پردازیم.

نسخه های خانگی طبیعی که مواد آن در دسترس است:

برای درمان کوفتگی با اندازهی از روغن میخک، روغن نارگیل یا روغن بادام تلخ محل کوفتگی را ماساژ دهید.

روغن بابونه را برای درمان کوفتگی روی موضع بمالید، روغن را باید به طوری روی موضع بمالید که جذب بدن گردد.

کمپرس آب گرم را روی موضع قرار دهید، به سرعت به خوب شدن آن یاری می نماید، پارچه تمیزی را با آب گرم خیس کنید و آبش را بگیرید و روی کوفتگی قرار دهید. حداقل روزی 2 بار این کار را انجام دهید.

وقتی بدنتان کوفته می گردد برترین چیز کمپرس آب سرد است، زیرا به کاهش التهاب یاری می نماید. تکه یخی را داخل دستمال بپیچید و روی کبودی بدن بگذارید.

جعفری خاصیت ضد التهابی دارد و به سرعت به خوب شدن کوفتگی یاری می نماید پس اندازهی جعفری را له کنید و از آن پماد درست کنید و ساعتی روی کوفتگی بگذارید.

هماملیس انجیلی: قطراتی از لوسیون هماملیس را روی ابریشم بریزید و روی سطح کوفتگی برای دقایقی بمالید. این کار به جریان خون و خوب شدن کوفتگی یاری میکند. این کار را روزی دو بار انجام دهید.

برای درمان کوفتگی قطراتی از سرکه را با آب گرم ترکیب کنید و دستمال تمیزی را مرطوب کنید و روی کوفتگی بمالید، چون به جریان خون اطراف کوفتگی یاری می نماید.

برای درمان کوفتگی ضماد ریشه تازه و له شده گل گاو زبان را بر روی محل کوفتگی قرار دهید، ریشه این گیاه اثر قاطع و موثر بر کوبیدگی دارد.

برای کاهش دادن ورم و التهاب کوفتگی آرد گندم همراه با سبوس را کمی گرم نموده و با روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی پوست مالش دهید.

برای درمان التهاب و تورم محل کوفتگی، له شده برگ تازه هلو و جعفری را با روغن زیتون ترکیب نمایید و ضماد مورد نظر را باید بر روی عضو آسیب دیده گذاشته تا کوفتگی درمان گردد.

برای درمان کوفتگی از گیاه دم اسب استفاده نمایید و این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و روی محل ضرب دیده قرار دهید.

برای درمان کوفتگی اندازهی از مومیایی را در روغن شتر یا کوهان شتر آب نموده و این ترکیب را روزی 3 مرتبه روی محل ضرب دیده قرار دهید.

برای درمان کوفتگی اندازهی سرکه را با عسل طبیعی مخلوط نموده و با آن محل ضرب دیدگی را ماساژ دهید.

برای بهبود خون مردگی گیاه پامچال را در یک لیتر آب تا زمانی که اندازه آن به یک سوم کاهش یابد، بجوشانید و با آن محل آسیب دیده را شستشو دهید.

یک عدد زرده تخم مرغ را با اندازهی زردچوبه ترکیب نمایید و این ترکیب را به مدت یک شب تا صبح روی محل آسیب دیده قرار دهید و تکه ای باند یا پارچه روی آن را ببندید.

ضماد برگ و ساقه نازک توت برای کوفتگی که در اثر ورزش ایجاد شده موثر است.

ماساژ خاص اطراف کوفتگی به مدت 2 روز به جریان خون و خوب شدن کوفتگی یاری می نماید.

اگر کوفتگی و خون مردگی به مدت طولانی خوب نشد و روز به روز بد تر شد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17267

به "درمان کوفتگی با نسخه های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کوفتگی با نسخه های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید