دست ایرلاین های خارجی در جیب ایرانی ها ، پروازها را لغو می کنند و پول مردم را پس نمی دهند ، بلیت پرواز استانبول 15 میلیون تومان!

به گزارش سهندبلاگ، ایرلاین های خارجی با قیمت های نجومی پس از چهارمین بار لغو پروازهای ترکیش ایر به مقصد استانبول، در کشور یکه تازی می کنند.

دست ایرلاین های خارجی در جیب ایرانی ها ، پروازها را لغو می کنند و پول مردم را پس نمی دهند ، بلیت پرواز استانبول 15 میلیون تومان!

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه این چهارمین بار است که شرکت هواپیمایی ترکیش ایر شروع پروازهای ترکیه را لغو می کند، گفت: متاسفانه این شرکت در دفعات قبل هم با باز کردن سامانه فروش بلیت ها باعث وارد شدن خسارت های سنگینی به مسافران شد و هنوز هم بخش عمده ای از بدهی های خود را به دفاتر هواپیمایی و مسافران واریز نکرده است.

او با بیان اینکه واقعیت این است که بخش عمده ای از شرکت های هواپیمایی هنوز بدهی های دفاتر را پرداخت نکرده اند و بخش عمده ای از این بدهی ها پول های مردم است، اضافه کرد: تا به امروز بخش عمده ای از این مبالغ به مشتریان برگردانده نشده است.

رفیعی گفت: شرکت هواپیمایی ترکیش ایر بارها اعلام نموده که پروازهای خود را شروع خواهد کرد، اما هر بار به دلایل مختلفی پروازهایش را به تعویق می اندازد که همین امر موجب مسائل بسیار زیادی برای مسافران می شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه بسیاری از مسافران به دلایل کاری یا دیدار اعضای خانواده خود بلافاصله بعد از باز شدن سیستم های فروش اقدام به خرید بلیت می کنند، اظهار کرد: متاسفانه این شرکت هواپیمایی چند روز مانده به پرواز، سفرهای خود را لغو می کند و این در حالی است که مبالغ بلیت ها را به این زودی ها برنمی گرداند.

  • دست شرکت های هواپیمایی خارجی در جیب مسافران ایرانی

رفیعی با بیان این که این چندمین بار است که یک شرکت هواپیمایی خارجی دست در جیب مردم می کند، گفت: این مبالغ پول های مردم و منابع مالی کشور است و این شرکت هواپیمایی سعی دارد کمبود منابع مالی خود را از این طریق جبران کند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اضافه کرد: بسیاری از ایرلاین های داخلی هنوز پروازهای خود را به این کشور انجام نداده اند، اما این شرکت ها به راحتی با بازکردن سامانه، پول مردم را به جیب می زنند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از ایرلاین های خارجی مانند امارات و قطر پروازهای خود را برای ایران شروع کرده اند، اضافه کرد: اما شرکت هواپیمایی ترکیش ایر به نظرمی رسد هیچ تمایلی برای برقراری پروازهای خود به ایران ندارد و بخش عمده ای از پول های مسافران را هم پس نمی دهد.

رفیعی گفت: سازمان هواپیمایی و سایر دستگاه های هوایی در این زمینه تذکری به این شرکت ها نمی دهند و این خود باعث تشدید اقدامات این شرکت ها می شود.

او با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان این چهارمین بار است که ترکیش ایر سیستم ها را باز می کند و شروع به فروش بلیت های خود می کند، گفت: این شرکت با اعلام این شرایط که به زودی پروازها برقرار می شود مسافران را جذب می کند، اما با این وجود باز هم انجمن شرکت های هواپیمایی تذکرهای لازم را می دهد که ممکن است این بار هم پروازها به عقب بیفتد و مسافران دست نگه دارند. این اقدامات نشان دهنده این است که نمی توان به راحتی به این شرکت هواپیمایی اطمینان کرد.

  • به چه قیمتی؟

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه کشور ایران تمایل دارد که مرزهای هوایی خود را برای پروازهای خارجی باز کند، اضافه کرد: باید هرچه سریعتر مراودات با کشورهای مختلف برقرار شود چرا که در این شرایط کرونایی آسیب بسیار زیادی به شرکت های هواپیمایی وارد شده و ما هم برای جبران بخشی از این خسارت ها نیاز داریم که این پروازها را برقرار کنیم.

رفیعی با بیان اینکه در این شرایط یکی از شرکت های هواپیمایی خارجی با انجام پروازهای خارجی در ایران یکه تازی می کند و با هر قیمتی که تمایل دارد به دلیل نیاز مسافران بلیت های خود را به فروش می رساند اضافه کرد: باید در این زمینه نظارت ها و رایزنی ها با سایر شرکت های هواپیمایی با دقت بسیار بیشتری صورت گیرد.

او اضافه کرد: ایران هم تمایل دارد که این پروازها را برقرار کند، اما زمانی که مجوزی داده می شود باید التزام هایی هم در این زمینه برای دریافت خسارت فراهم شود.

  • ایران شرکت های خارجی را ملزم نکرده است

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه زمانی که به یک شرکت هواپیمایی مجوز داده می شود، باید امتیازهایی هم از آن شرکت هواپیمایی دریافت کرد، گفت: با انجام این پروازها سهم زیادی از اقتصاد ایران را این شرکت های هواپیمایی خارجی دریافت می کند، اما در این شرایط ایران نه تنها از این شرکت ها امتیازی دریافت نمی کند، بلکه هیچ التزامی هم از این شرکت ها دریافت نمی کند.

رفیعی گفت: ممکن است به هر دلیلی پرواز شرکت های هواپیمایی به آسمان ایران تعلیق شود. بنابراین باید حتماً در این شرایط خسارت دریافت شود و این در صورتی است که الزاماتی از این شرکت ها دریافت شود.

وی اعلام نمود: متاسفانه شرکت های هواپیمایی خارجی در این زمینه بدون هیچ اعلام قبلی پرواز را به تعلیق می اندازند و چنین اقداماتی باعث ایجاد مسائل بسیار زیادی برای مسافران و درنتیجه دفاتر خدمات مسافرتی می شود.

  • قیمت نجومی بلیت پرواز استانبول

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام نمود: هنوز برخی از دفاتر مطالبات بسیار زیادی از شرکت های هواپیمایی های خارجی دارند و بخش عمده ای از مبالغ هنوز بازگردانده نشده است.

رفیعی گفت: در نیمه دوم سال 98 به دلیل افزایش پروازهای خارجی توسط ایرلاین های داخلی و ایجاد رقابت سالم، نرخ بلیت جهت تهران- استانبول بین 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان بود، اما هم اکنون قیمت جهت تهران - استانبول توسط ایرلاین های خارجی 10 تا 15 میلیون تومان شده است.

او تاکید کرد: با توجه به این که بخش عمده ای از مردم نیاز دارند این سفرها را انجام دهند، بنابراین بلافاصله بعد از باز شدن سیستم های فروش، بلیت ها را خریداری می کنند. به طور مثال اگر روزانه یک پرواز هم در این بخش انجام شود، 50 درصد از منابع مالی مورد نیاز این شرکت های هواپیمایی خارجی تامین می شود.

رفیعی گفت: ایرلاین های داخلی از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ مسافر توریستی را برای جهتهای خارجی جابه جا نمی کنند، اما پروازهای محدودی را به کشورهای مختلف برای مسافرانی که اقامت دارند یا دانشجو هستند انجام می دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10376

به "دست ایرلاین های خارجی در جیب ایرانی ها ، پروازها را لغو می کنند و پول مردم را پس نمی دهند ، بلیت پرواز استانبول 15 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست ایرلاین های خارجی در جیب ایرانی ها ، پروازها را لغو می کنند و پول مردم را پس نمی دهند ، بلیت پرواز استانبول 15 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید