راهبرد چندجانبه نگرانه شهری نیاز مناطق محروم شهر اراک است

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، ایرج رضایی روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی اراک به عنوان سخنران پیش از دستور گفت: مسائل بنیادی شهر اراک روی هم انباشته شده و معلوم نیست مدیریت شهری در سطح کلان چه رویکرد جامعی در این خصوص در دستور کار دارد.

راهبرد چندجانبه نگرانه شهری نیاز مناطق محروم شهر اراک است

وی افزود: مدیران استان در سطوح مختلف دولتی به صورت جامع به تنظیم استراتژی و رهیافت کلان برای حل مسائل کاربری خدمات شهری و سرانه های فرهنگی و اجتماعی شهر اراک اقدام کنند.

رضایی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: یکی از بزرگ ترین و جدی ترین مسائل موجود در مناطق حاشیه نشین شهر اراک، موضوع مالکیت آنان است. به رغم اینکه این مناطق در زمره طرح خدمات شهرداری قرار دارند به سبب ساخت و سازهای غیرقانونی در چند دهه اخیر در منطقه به شدت با بحران مالکیت و تملک های غیرقانونی روبرو هستند.

وی بیان داشت: کمتر واحد مسکونی در این مناطق می توان یافت که دارای سند شش دانگ باشد و یا ساخت آن تحت مدیریت شهری و مبتنی بر حداقل استاندارد ملی اجرا شده باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اراک، از رئیس شورای شهر خواست مواردی را چون پیگیری صدور سند شش دانگ املاک قولنامه ای و معین تکلیف مالکیت آنها در 60 درصد از نقاط حاشیه ای شهر اراک، پیگیری راه اندازی مراکز درمانی و بیمارستانی به ویژه تأمین اجتماعی بر مبنای سرانه جمعیتی و تعداد بیمه شدگان در این مناطق، ایجاد سرانه آموزشی متناسب با سرانه جمعیت مناطق کم برخوردار اراک، پیگیری طرح جامع فضای سبز و پارک های محلی بر مبنای سرانه پراکندگی جمعیتی، وصول مالیات بر ارزش اضافه کرده به صورت دقیق و عادلانه بر مبنای پراکندگی جمعیتی و معیارهای قانونی شرکت ها و کارخانه های تولیدی واقع در محدوده شهرستانی و استانی، وصول عوارض آلایندگی از شرکت های آلاینده بر مبنای عدالت و حقوق حقه ساکنین حوزه شهرستانی شهرستان اراک را در دستور پیگیری قرار دهند.

رضایی ادامه داد: همچنین متوقف کردن برداشت های غیرقانونی و نامتعارف از هر منبع و هر نعمت خدادادی به ویژه شرکت املاح معدنی از تالاب میقان، متوقف کردن فعالیت های مؤسسه های غیرقانونی و نامتعارف، ایجاد زمینه توسعه پایدار و رونق سرمایه گذاری بر مبنای طرح جامع شهری به صورت اصولی و علمی نه به صورت توصیه و تحکیم، تقویت قدرت تصمیم گیری کنندگان مردم در شوراهای اسلامی و ایجاد همدلی و همراهی با مسئولان استانی و شهری و هماهنگی در حرکت ها و تصمیم گیری ها و تحکیم قانون و اختیارات قانون از جمله مواردی است که باید در دستور پیگیری شورای شهر اراک قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1014

به "راهبرد چندجانبه نگرانه شهری نیاز مناطق محروم شهر اراک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبرد چندجانبه نگرانه شهری نیاز مناطق محروم شهر اراک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید