تامین قطعات و لوازم وارداتی کشور از طریق پارک های علم وفناوری مراکز استانی

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/کرمان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست داریم موارد مربوط به امکان تامین قطعات و لوازم وارداتی به کشور از طریق مراکز استانی از سوی پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها در قالب محدودیت واردات انجام شود.

تامین قطعات و لوازم وارداتی کشور از طریق پارک های علم وفناوری مراکز استانی

دکترمحمدرضا پورابراهیمی شامگاه سه شنبه دهم دیماه در جلسه کارگروه علم و فناوری استان کرمان اظهار کرد: اصلاح قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده در دستور کار صحن علنی مجلس است که نحوه محاسبه، بستر قانونی و زنجیره کامل در اصلاحیه دیده شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: دو مصوبه برای مناطق ویژه اقتصادی مرکز استان داشته ایم که یک مورد برای شهر کرمان است که شورای نگهبان ایراداتی داشته و اگر مشکل خاصی نباشد طی دو هفته آینده تصویب خواهد شد.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت مکان یابی منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان شرح داد: پیشنهاد ما این است ترکیبی از شرکت های دانش بنیان و مراکز علم و فناوری به منطقه ویژه بیایند و فعالیت کنند زیرا در حوزه صادرات به فعالیت آنها نیاز جدی داریم.

کننده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه ویژه گردشگری شهداد نیز تصویب شده است اظهار کرد: در سال گذشته 1400 قلم کالای وارداتی از 7000 هزار کالا، ممنوعیت واردات گرفت که این مسئله کمک زیادی به فعالیت شرکت های دانش بنیان کرد و درخواست داریم گزارشی تهیه شود این اقدام چقدر پیروز بوده و نیاز به چه اقداماتی است؟

پورابراهیمی اظهار کرد: در استان کرمان برای شرکت گل گهر حدود 12 هزار و 800 قطعه ریز و درشت نیاز داریم که شرکت های دانش بنیان می توانند تامین کنند و برآورد می شود شرکت های صنعتی استان سالانه حدود 400 میلیون یورو واردات داشته باشند که اگر روی همین بخش سرمایه گذاری کنیم، جایگزینی از محل تولید داخل محقق می شود.

وی شرح داد: درخواست داریم موارد مربوط به امکان تامین قطعات و لوازم وارداتی به کشور از طریق مراکز استانی از سوی پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها در قالب محدودیت واردات انجام شود که اگر بتوانیم فقط 400 میلیون یورو یا 400 میلیون دلار یا 50 درصد آن را از داخل استان تامین کنیم توسعه قابل توجهی در اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از ممنوعیت واردات کالاهای دارای امکان ساخت در داخل و کمک به کارخانه نوآوری کرمان درخواست ما از معاون علمی و فناوری رییس جمهور است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت اقدامات خوبی در استان کرمان صورت گرفته است خاطر نشان کرد: درخواست داریم شتاب دهنده های تخصصی در بخش کشاورزی در استان ایجاد شود که به شرکت های دانش بنیان در این حوزه کمک کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6275

به "تامین قطعات و لوازم وارداتی کشور از طریق پارک های علم وفناوری مراکز استانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین قطعات و لوازم وارداتی کشور از طریق پارک های علم وفناوری مراکز استانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید