راهکاری برای برطرف خشکى دهان افراد روزه دار

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: افراد روزه دار براى برطرف خشکى دهان و گلو در طى روز، باید در وعده سحر، سبزی، میوه و سالاد مصرف نمایند تا تشنگی و خشکی دهان و گلویشان کمتر گردد.

راهکاری برای برطرف خشکى دهان افراد روزه دار

به گزارش خبرنگاران از فارس، زهرا عبداللهی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: برای اینکه در طول روز افراد روزه دار دچار خشکی گلو نشوند نباید در وعده سحری غذاهایى که خشک، پُر پروتئین، چرب، سرخ شده و پر ادویه هستند را بخورند، حتى از نوشیدنی ها و موادی که خیلی شیرین هستند استفاده نگردد.

وی گفت: براى برطرف خشکى دهان و گلو در طى روز، باید در وعده سحر حتما سبزی، میوه و سالاد مصرف گردد چون این مواد دارای آب هستند و در طول روز به دلیل تأمین آب مورد احتیاج بدن یاری مى کند تا تشنگی و خشکی دهان و گلو کمتر گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف مولتی ویتامین در ماه رمضان ضرورى است، گفت: اگر در وعده سحر تا افطار اصول تغذیه ای صحیح رعایت گردد و تمام گروه های غذایی در حد تعادل و متنوع مصرف گردد، احتیاجی به مولتی ویتامین ها نیست.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: سحری و افطاری که مجموعه اى از گروه هاى غذایى مختلف باشد مفید است، یعنى از گروه نان و غلات ترجیحا سبوس دار، سبزیجات، لبنیات و منابع پروتئینى و... در هر دو وعده بطور متنوع باید وجود داشته باشد.

عبداللهى مطرح نمود: وعده سحری باید از افطار کاملتر باشد، درواقع روزه داران بابد همان وعده ای را قبل از ماه مبارک رمضان به عنوان وعده ناهار میل مى کردند را در سحر میل نمایند چرا که وعده سحرى در طول روز انرژی مورد احتیاج بدن را تأمین مى کند اما افطار باید سبک باشد و با مایعات گرم شروع گردد و غذاهای آبکى و سهل الهضم مصرف گردد، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت بعد از افطار، روزه داران مى توانند وعده شام را میل نمایند.

عبداللهی در خاتمه به افراد روزه دار توصیه کرد که وعده افطار خود را حتما با آب گرم، چای یا مایعات گرم به همراه چند خرما شروع نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8561

به "راهکاری برای برطرف خشکى دهان افراد روزه دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکاری برای برطرف خشکى دهان افراد روزه دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید