راه اندازی نخستین خط فراوری کیت سرولوژی کرونای کشور در البرز

به گزارش سهندبلاگ، نخستین خط فراوری کیت سرولوژی کرونا در کشور در شرکت دانش بینان پیشتاز طب زمان در شهرک بهارستان کرج راه اندازی شد.

راه اندازی نخستین خط فراوری کیت سرولوژی کرونای کشور در البرز

به گزارش از ، نخستین خط فراوری کیت سرولوژی کرونا در کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در شرکت دانش بینان پیشتاز طب زمان در شهرک بهارستان کرج راه اندازی شد.

وحید یونسی، مدیر کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان گفت: کیت های سرولوژی کرونا با هدف تشخیص این که آیا سیستم ایمنی بدن افراد جامعه نسبت به این بیماری پاسخ داده است یا خیر به فراوری رسید.

وحید یونسی اضافه نمود: این محصول به لحاظ کاربردی در کنار کیت های تشخیصی است و به عنوان یک ابزار صرف تشخیصی نیست و موازی با کیت های تشخیصی کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

او گفت: بنابراین این کیت ها با آنالیز جوامع و مشاغل مختلف در سیاستگذاری استفاده می گردد و این کیت ها به پزشکان و سیاست گذاران نظام سلامت یاری می نماید که موضوع فاصله گذاری هوشمند در شهر ها و مشاغل مختلف اجرایی گردد.

یونسی اضافه نمود: این کیت های تشخیصی ابتدا در بعضی از مشاغل که ریسک بالایی دارند مانند کادر درمان و ارتباطاتی که نمی تواند قطع گردد شروع و آنالیز می گردد که چه درصدی از این افراد با بیماری ویروسی کرونا روبرو شده اند و پس از آن به ترتیب وارد خوشه های مختلف جوامع می گردد تا به یک دید کلی و جامعی از اتفاقاتی که در 2ماه گذشته با این بیماری ایجاد شده به آن برسیم.

مدیر کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان گفت: پنج هزار آزمایشگاه در کشور می توانند از این کیت ها استفاده نمایند و محدودیتی وجود ندارد چرا که توان فراوری این 2 مجموعه دانش بنیان هشت میلیون تست در ماه است.

یونسی اضافه نمود: کاربرد اصلی این کیت برای این موضوع است که معین گردد در کدام مناطق شرایط قرمز بوده و شیوع بیشتر یا سابقه ویروس در هر منطقه با این تست ها به چه شکل است.

او گفت: هر کیت در 75دقیقه 96 نفر را تست می نماید و در نوع خود این کیت ها در جهان کم نظیر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8054

به "راه اندازی نخستین خط فراوری کیت سرولوژی کرونای کشور در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین خط فراوری کیت سرولوژی کرونای کشور در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید