رایزنی ترکیه و آمریکا در مورد قرارداد موشکی با چین

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: سفارت آمریکا در آنکارا اعلام نمود، یک مقام ارشد وزارت دفاع این کشور مذاکراتی را در مورد قرارداد موشکی ترکیه و چین با مقام های این کشور داشته است.

رایزنی ترکیه و آمریکا در مورد قرارداد موشکی با چین

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ آمریکا به شدت نگران قرارداد موشکی ترکیه با یک شرکت چینی است. این شرکت چینی پیش از این به علت همکاری با ایران و سوریه از سوی آمریکا تحریم شده است.

بر اساس این گزارش ترکیه در ماه سپتامبر اظهار داشت که با این شرکت چینی برای خرید سامانه دفاع موشکی دوربرد وارد مذاکره شده است.این اقدام دولت ترکیه هم پیمانان این کشور در سازمان ناتو را نیز به شدت نگران نموده است. سخنگوی سفارت آمریکا در ترکیه تاکید نمود، جیم میلر معاون وزیر دفاع آمریکا به ترکیه سفر نموده و با مقام های این کشور در مورد مسائل امنیتی منطقه شامل سوریه، روابط دفاعی آمریکا و ترکیه و روابط ما در ناتو رایزنی و تبادل نظر نموده است.

سفیر آمریکا در ترکیه ماه گذشته گفته بود که واشنگتن به شدت نگران قرارداد موشکی ترکیه با این شرکت چینی است.وی تاکید نمود، هیچ اختلافی بین ما و ترکیه وجود ندارد ولی ما به شدت نگران این مساله هستیم که قرارداد موشکی ترکیه با چین چه معنا و مفهومی دارد.

دبیر کل ناتو نیز نگرانی جدی خود را نسبت به تصمیم دولت آنکارا اظهار داشت و گفت، سامانه دفاع موشکی کشورهای عضو ناتو باید با یکدیگر هماهنگ باشد.

این شرکت چینی توانسته است با پشت سر گذاشتن رقبای خود از آمریکا، روسیه و اروپا در یک قدمی عقد قرارداد 4 میلیارد دلاری با ترکیه قرار گرفته است.

ترکیه از تصمیم خود برای مذاکره و تبادل نظر با این شرکت چینی دفاع نموده است. قرار است ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا هفته آینده به استانبول سفر کند.

وزیر خارجه ترکیه نیز 18 نوامبر یعنی 16 روز دیگر به واشنگتن سفر خواهد نمود ولی در مورد قرارداد موشکی رایزنی و مذاکره نمی کند مگر اینکه مقام های آمریکایی این موضوع را مطرح نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3661

به "رایزنی ترکیه و آمریکا در مورد قرارداد موشکی با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ترکیه و آمریکا در مورد قرارداد موشکی با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید