رییس سابق کمیته آب های آرام قایقرانی: نباید بگذاریم علی محمدی حذف گردد، خودش هم مقصر بود

به گزارش سهندبلاگ، محسن میلاد درباره اتفاق های افتاده برای ملی پوش کایاک 200 متر و انتقادهای او از شرایط تیم ملی شرح داد.

رییس سابق کمیته آب های آرام قایقرانی: نباید بگذاریم علی محمدی حذف گردد، خودش هم مقصر بود

رییس سابق کمیته آب های آرام فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره حذف شدن یکی از ملی پوشان کایاک از اردوهای ملی اظهار کرد: من از ابتدای ورزش علیرضا علی محمدی در کنارش بودم و کاملاً در جریان اتفاق ها هستم. او ورزشکاری مؤدب، با اخلاف، با پتانسیل و توانمند است و همواره مشوق اش بودم. زمانی که من مسئولیت کمیته را در اختیار داشتم و مدیر تیم های ملی بودم این اتفاق ها افتاد اما خودم خیلی کوشش کردم که او بیاید و بتواند در انتخابی المپیک شرکت کند اما متاسفانه خودش نیامد.

میلاد ادامه داد: زمانی که من وارد کار شدم متوجه شدم که به علی محمدی اجازه داده شده به دلیل تخصصی بودن ماده 200 متر خودش تمرین کند. او هم خارج از تیم بدنسازی می کرد و کارش را پیش می برد اما بارها به او گفتم که بیاید و در چشم باشد. ما قبول نموده بودیم که جداگانه تمرین کند اما به علیرضا گفتم که وقتی در چشم نباشد و دیده نگردد فراموش می گردد. به او گفتم حداقل هفته ای یکبار در مجموعه باش و گزارشی از وضعیتت بده تا دیده گردد و همه بدانند که مشغول تمرین کردن است اما این کار را انجام نداد. گفتیم که جداگانه تمرین کند اما خودش را از مجموعه حذف نکند که فراموش گردد.

مدیر سابق تیم های ملی آب های ارام اضافه کرد: با توجه به همین شرایط و طولانی بودن پروسه دریافت ویزا علیرضا کاپ های دنیای را از دست داد. قطعا هم دلخوری برای او ایجاد شده اما نمی شد کاری انجام داد. اما بعد از آن برای قهرمانی دنیا و انتخابی المپیک من کوشش زیادی کردم که علیرضا در تیم باشد. کمیته ملی المپیک بحث افزایش سهمیه را در نظر داشت و من برهمین اساس تاکید زیادی کردم که او بتواند در تیم باشد و شانس خودش برای کسب سهمیه المپیک ریو را امتحان کند. چند جلسه با رییس فدراسیون و دیگر دوستان داشتم و خواهش کردم که این فرصت به علیرضا داده گردد. حتی ما این شرایط را ایجاد کردیم که علیرضا در کنار تک نفره با افشین شعبانی دو نفره هم پارو بزند و در مسابقات شرکت کند.

رییس سابق کمیته آب های آرام با اشاره به اتفاق های آن روزها اعلام کرد: ما آخرین زمان ثبت نام ورزشکاران برای مسابقه دنیای را معین کردیم و روز قبل از آن تست گذاشتیم. حداقل رکورد را هم گذاشتیم چون می دانستم که او ورزشکار سرعتی است و آن موقع نمی تواند زمان خوبی ثبت کند. من هم سرعتی زن بودم و کاملا شرایط علیرضا علی محمدی را درک می کردم. ما روز قبل ثبت نام اعلام کردیم که تست است و گفتیم که مسئولان کنترل دوپینگ هم برای دریافت تست به مجموعه می آیند. همه چیز مهیا بود که صبح روز تست علیرضا نیامد. به او زنگ زدم گفت خانه است و نمی آید. گفت آمادگی ندارد و بهانه آورد که اکنون زمان تست نیست و این حرف ها. ما از او زمان عالی نمی خواستیم و رکورد حداقلی هم گذاشته بودیم.

میلاد اضافه کرد: بعد از آن اتفاق ها نیز علیرضا با اینکه علاقه زیادی به او دارم از من فاصله عجیب و غریبی گرفت و دور شد. من حتی بعد از دنیای میلان سه ساعت با رییس هیات البرز که فکر می کرد. من مقصر اتفاق ها هستم نیز صحبت کردم و شرح دادم. او خودش خودش را خراب کرد. ما که در آن تست نمی خواستیم بهترین زمان را بگیریم. فقط می خواستیم یک زمان حداقلی باشد که مسئولان را راضی کنیم که علیرضا تا آغاز مسابقات به بهترین زمان خواهد رسید. پس از آن من به دلیل یک سری مسائل شخصی استعفا دادم و متوجه شدم که علیرضا به قهرمانی آسیا در اندونزی هم نرفته است.

او با بیان این مطلب که نمی دانم چرا علیرضا من را مقصر عنوان نموده، گفت: من تمام کوششم را انجام دادم تا علیرضا باشد اما خودش نخواست و دور شد. من حتی قبل از آسیایی وقتی متوجه شدم مرخصی گرفته به دوستان گفتم نباید به او مرخصی داده گردد. نباید به ورزشکاری در این سطح اجازه داده گردد برای خودش تصمیم بگیرد. ورزش ایران و خودش هزینه زیادی برای پیشرفت او نموده و اکنون نباید با مرخصی دادن به او این هزینه ها از بین برود. از این جهت می گویم که ما هم مقصر هستیم و خودمان نباید با مرخصی دادن به او اجازه می دادیم علیرضا فاصله بگیرد.

رییس سابق کمیته آب های آرام ادامه داد: من به خوبی می دانم که او احتیاج به تمرین های تخصصی دارد اما نباید فراموش گردد و آنقدر در کنار تیم نباشد که از چشم بیفتد. نباید او را رها کنیم. من می گویم به فرض که تمام حرف های علیرضا درست است اما او نباید از تیم جدا می شد. نباید همه چیز را رها می کرد و می رفت. من هم در بهترین روزهای ورزشی ام به یکباره نتوانستم در مسابقه ای مهم شرکت کنم اما ماندم و پارو زدم. اگر جای من بود که می رفت و پشت سرش را هم نگاه نمی کرد.

میلاد اضافه کرد: او پتانسیل زیادی دارد و اگر برگردد مطمئن باشید که شانس مدال در بازی های آسیایی است اما به این شرط که خیلی سریع برگردد و در چهارچوب کار کند. چهارچوب را قبول کند و به تمریناتش ادامه دهد قطعا می تواند در سال آینده بهترین نتیجه را بگیرد.

او در انتها به سوال خبرنگاران مبنی براینکه نظرش درباره صحبت های علی محمدی درباره ضعف فنی مربیان تیم ملی چیست؟ اظهار کرد: نمی توان گفت مربی مقصر 100 درصد است. برآیند نتایج نشان می دهد که نواقصی داریم که باید رفع کنیم. سال جاری بازی های آسیایی در پیش است و نوع برنامه ریزی برای این بازی ها فرق می نماید. برنامه ریزی متفاوت است و قرار است ملی پوشان در آلمان کمپ بزنند. ایرج اقلیمی مربی باهوشی است و قطعا می تواند نواقص را رفع کند. اما نکته اینجاست که سیستم همین است و ضعیف و قوی ورزشکار باید به تمرینش ادامه بدهد.

میلاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا هیچ ورزشکاری در این سال ها پرورش داده نشده و قایقرانی با ستاره های قدیمی اش به کار خود ادامه می دهد؟ توضیح داد: حلقه ارتباط بین جوانان و امید و بزرگسالان قطع شد. ما یک زمانی ورزشکاران زیر 23 سال خوبی داشتیم که با قدرت وارد رده بزرگسالان شدند که اکنون نداریم. متاسفانه اتفاق های سال 2012 و تغییر مدیریت های بعد از آن تاثیر زیادی بر این موضوع گذاشت و حالا باید برای دوباره ساختن منتظر باشیم و صبر کنیم. ساخت سال ها طول می کشد اما ویران کردن یک شبه اتفاق می افتد مثل اتفاق های آن موقع.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6564

به "رییس سابق کمیته آب های آرام قایقرانی: نباید بگذاریم علی محمدی حذف گردد، خودش هم مقصر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سابق کمیته آب های آرام قایقرانی: نباید بگذاریم علی محمدی حذف گردد، خودش هم مقصر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید