زمینه مناسب کار برای فعالان و علاقه مندان گردشگری فراهم گردد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، جاسم جادری بعد از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی گردشگری در بندرعباس با بیان اینکه ایران از نظر ظرفیت های گردشگری و آثار تاریخی جزو 20 کشور برتر دنیاست، مطرح کرد: باید برای دوران پس از تحریم که ممکن است با ورود گسترده گردشگران به کشورمان روبرو شویم، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

زمینه مناسب کار برای فعالان و علاقه مندان گردشگری فراهم گردد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

وی ادامه داد: در گذشته نوعی تفکر وجود داشت که به گردشگر خارجی به عنوان عنصر ضد فرهنگی نگریسته می شد و می گفتند که آنها موجب ترویج بی بند و باری می شوند اما امروز ما گردشگران خارجی را با جان و دل می پذیریم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه برای معرفی آثار و مناطق گردشگری باید بیشتر کار گردد، اضافه کرد: اگر بتوانیم مواهب طبیعی و امکانات مورد دلخواه گردشگران را درست معرفی کنیم، آنها از سفر به کشور ما استقبال خواهند کرد.

جادری اعلام نمود: سالانه 1.2 میلیارد نفر گردشگر در جهان مسافرت می نمایند که متاسفانه سهم ایران از این تعداد گردشگر به یک درصد هم نمی رسد در حالی که از نظر ظرفیت ما جزو 20 کشور برتر جهان هستیم.

وی توضیح داد: امروز گردشگری یک صنعت درآمدزا محسوب می گردد و بسیاری از دولت های جهان به وسیله درآمدهای گردشگری کشور خود را اداره می نمایند و باید از ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور استفاده بیشتری کرد و زمینه کار را برای افرادی که علاقه مند هستند در این خصوص فعالیت نمایند، ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه با ورود یک گردشگر به کشور برای چندین نفر شغل ایجاد می گردد، گفت: در افق سال 1404 قرار است کشور ما 20 میلیون گردشکر با درآمد 30 میلیارد دلاری داشته باشد که نیازمند بسترسازی و آمادگی لازم برای رسیدن به این هدف هستیم.

جادری تاکید نمود: به اعتقاد بنده رسالت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رسالت مجموعه نفت مهمتر است و می توان از این طریق درآمدزایی داشت و گردشکری یک کسب حلال بدون هزینه زیاد است اما باید فرهنگ گردشگری و سفر و پذیرش دیگران در جامعه ترویج گردد.

وی گفت: باید راهکارهای رسیدن به توسعه گردشگری در هرمزگان نیز آنالیز و ارائه گردد و بخش صنایع دستی هم نیازمند سازماندهی بیشتر برای درآمدزایی است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: رشد بخش گردشگری و میراث فرهنگی طی دو سال اخیر و در دولت تدبیر و امید در مقایسه با هشت سال قبل از آن بی سابقه است اما در این خصوص باید قدم های بیشتری برداریم و از این طریق فرهنگ خود را به دیگران معرفی می کنیم و با این روابط فرهنگی بسیاری از ذهنیت ها و سو برداشت ها نیز حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6260

به "زمینه مناسب کار برای فعالان و علاقه مندان گردشگری فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه مناسب کار برای فعالان و علاقه مندان گردشگری فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید