بزرگترین چالش در حوزه گردشگری خارجی نداشتن تصویر واقعی از ایران و اعتمادسازی است
به گزارش سهندبلاگ، معاون گردشگری گفت: با توجه به اینکه عظیم ترین چالش در حوزه گردشگری خارجی نداشتن تصویر واقعی از ایران و اعتمادسازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور عبور از بحران کرونا است، از این رو هدف گذاری مشترک این وزارتخانه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف کاهش ایران هراسی و انعکاس ظرفیت ها، توانمندی ها و نمایش چهره واقعی کشور در تحقق سفری ایمن می تواند گامی مهم در این زمینه به شمار آید.
به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، ولی تیموری صبح امروز شنبه 21 تیر 99 در ملاقات با سید ضیاء هاشمی رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور سوئد و محمدعلی کیانی مدیر کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور گفت: این نشست با هدف اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری میان وزارت توریستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دلیل اشتراک در ماموریت ها برگزار شده است تا با هم راستا کردن ظرفیت ها، چشم انداز و اهداف موجود گامی عملیاتی جهت ایجاد تصویر مثبت از ایران برداشته گردد.
او اضافه نمود: طبق پژوهش های میدانی اجرا شده دیدگاه توریستان ورودی به کشور قبل و بعد از ورود بسیار متفاوت است و علیرغم اینکه اغلب با دید منفی ایران را به عنوان مقصد توریستی انتخاب می نمایند، اما هنگام خروج آنچه از جامعه واقعی ایران درک نموده اند کاملا مغایر با تبلیغات منفی ناشی از ایران هراسی اعلام می نمایند.
معاون توریستی با بیان اینکه تعامل هر دو بخش می تواند در پایش و شناخت دقیق بازارهای هدف توریستی خارجی کشور بسیار موثر باشد، تاکید نمود: ورود به لایه های اجتماعی کشوری که قصد ورود توریست از آن را داریم می تواند با یاری رایزنان فرهنگی مقیم به راحتی انجام گردد و افزایش اطلاعات دقیق از بخش های مختلف مرتبط قطعاً در اثرگذاری روش های بازاریابی و دریافت نتیجه دلخواه موثر خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه همکاری متقابل و بهره مندی از ظرفیت های متعدد 85 نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 85 کشور از برنامه های وزارت است، گفت: طبق آخرین آمار سازمان جهانی توریستی متوسط هزینه کرد توریستان ورودی به کشورهای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز در آن واقع شده است؛ 1375 دلار است، از این رو ضمن در نظر دریافت نتایج مالی ورود توریستان خارجی در کنار سایر منافع ملی که هر توریست سفیر فرهنگی به شمار می آید و سبب تبلیغ غیرمستقیم از امنیت، صلح و آرامش موجود در کشور خواهد شد قطعا سبب انگیزه مضاعف مشترک خواهد شد.
تیموری ادامه داد: کشورمان در سال 1397 با 7 میلیون و 800 هزار نفر توریستی ورودی و 52 درصد رشد و درسال 1398 علیرغم بحران های سه ماهه پایانی سال گذشته با 8 میلیون و 660 هزار نفر با 11 درصد رشد روبرو بوده است، که این جهت رو به جلو که متاسفانه به دلیل بحران کرونا با چالش روبرو شد، نشان از موفقیت در بازارشناسی و بازاریابی در کشورهای همسایه دارد و طبق اعلام سازمان جهانی توریستی (UNWTO) با دومین رشد سریع جهانی همراه بوده است.
معاون توریستی به منظور کوشش جهت استمرار حرکت های رو به جلو، تمرکز بر بازاریابی دیجیتال و تهیه بسته های تبلیغاتی مرتبط و محتواهای مجازی را با هدف ایجاد اعتمادسازی و انعکاس نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات توریستی و در نهایت تحقق سفری ایمن در ایام بحران کرونا بسیار موثر خواند.
او همچنین با تشریح ظرفیت های برند توریستی ایران برای رایزن جدید فرهنگی سوئد، تاکید نمود: طبق پژوهش اجرا شده برای دستیابی به برند توریستی ایران، آنچه برای توریستان خارجی ورودی به کشور بیش از هر چیز دارای اهمیت است، حس عمیق مهمان نوازی و مهربانی ایرانیان است و آنچه که بسیار تشنه دانستن آن هستند آگاهی و شناخت هر چه بیشتر از دنیای معاصر ایران، شرایط حال حاضر و دستاورهای موجود در عرصه های مختلف است؛ از این رو کوشش مشترک هر دو بخش می تواند دستیبابی به نتیجه ای قابل انتظار را در صنعت توریستی کشور سبب گردد.
تیموری سوئد را کشور مهم اسکاندیناوی خواند و اضافه نمود: این کشور با حدود 10 میلیون نفر جمعیت، دارای توریستان ورودی بیش از 7 میلیون نفر است و ظرفیت های توریستی متعددی برای همکاری به ویژه در زمینه آموزش توریستی و نیز برگزاری هفته های فرهنگی مشترک به منظور شناخت بیشتر متقابل دارد.
منبع: میراث آریاabanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت