سندرم پوست پرتقال چیست؟

به گزارش سهندبلاگ، آیا تا به امروز شده است که شاهد تغییر پوست خود و شباهت آن به پوست پرتقال شده باشید؟ این حالت را سندرم پوست پرتقال می گویند. از ویژگی های این سندرم برجستگی های کوچک، حفره هایی در اطراف بینی و گونه است. این موضوع می تواند باعث فرورفتگی و یا ایجاد منافذ عظیم در پوست گردد.

سندرم پوست پرتقال چیست؟

به گزارش خبرنگاران، علت اصلی سندرم پوست پرتقالی به علت آسیب تماشا پوست در مقابل اشعه آفتاب است.

در حقیقت نور آفتاب باعث آسیب به کلاژن و الاستین پوست می گردد. فقدان کلاژن در پوست باعث فرورفتگی و ایجاد حفره در پوست می گردد.

این موضوع به ویژه در افرادی که از پوستی نازک و خشک برخوردارند می تواند باعث زخم گردد. برای جلوگیری از بروز این سندرم پوستی می توان اقدامات ذیل را انجام دارد:

1- استفاده از کرم های ضدآفتاب

اشعه فرابنفش آفتاب (UV) می تواند سرعت پیر شدن پوست را شدت بخشد. به همین علت همیشه توصیه می گردد افراد زمانی که قرار است به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار گیرند حتما از کرم های ضدآفتاب مناسب استفاده نمایند. اگر در منطقه ها بسیار گرمسیر زندگی می کنید استفاده از کرم های ضدآفتاب 90 درصد توصیه می گردد.

2- داشتن رژیم غذایی سالم

استفاده از مکمل های غذایی مناسب می تواند فرایند پیر شدن سلول های پوست صورت را کند نموده و مانع از بروز سندرم پوست پرتقال گردد. کلاژن که یک پروتئین مهم در ساختار پوست است، 30 درصد پروتئین های بدن را تشکیل می دهد.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب حاوی پروتئین مانند سفیده تخم مرغ، لبنیات، جوانه گندم، و قارچ برای سلامتی و ساخت کلاژن توصیه می گردد. بعلاوه عنصر مس نقش فعالی در ساخت کلاژن دارد که به وفور در کنجد، عدس و کاکائو یافت می گردد.

مرکبات، توت فرنگی، جعفری، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، لیمو و گوجه فرنگی منابع مناسبی از ویتامین C هستند که در ساخت کلاژن کاربرد دارند. با این وجود، اگر رژیم غذایی حاوی این مواد ندارید می توانید مکمل های غذایی حاوی آن ها را مصرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14566

به "سندرم پوست پرتقال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرم پوست پرتقال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید