سنگاپور مجوز کارگران کره شمالی را لغو کرد

به گزارش سهندبلاگ، گزارش ارائه شده در شورای امنیت سازمان ملل حاکی است: دولت سنگاپور همسو با قطعنامه شورای امنیت، مجوز کار کارگران کره شمالی در این کشور را لغو نموده است.

سنگاپور مجوز کارگران کره شمالی را لغو کرد

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش ایرنا از رسانه های سنگاپوری، طبق اطلاعاتی که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده، این کشور جنوب شرق آسیا مجوز کار رابرای اتباع کره شاقتصادی لغو نموده و اجازه جدیدی نیز دراین زمینه صادر نخواهد کرد.

طبق این گزارش اکنون هیچیک از اتباع کره شاقتصادی در سنگاپور برای شرکت های این کشور کار نمی نمایند .

سنگاپور خاطرنشان کرد: این اقدام در چارچوب هماهنگی با قطعنامه 2397 شورای امنیت مبنی بر اعمال تحریم علیه کره شاقتصادی به منظور مقابله با توسعه برنامه هسته ای و موشک های بالستیک پیونگ یانگ اجرا شده است.

این قطعنامه 29 نوامبر سال 2017 میلادی در شورای امنیت به تصویب رسید.

براساس این قطعنامه که تا دسامبر سال گذشته به تایید همه کشورها رسید درآمدهای خارجی کره شاقتصادی به دلیل اینکه به برنامه های هسته ای و بالستیک این کشور یاری می نماید، هدف تحریم های جهانی قرار گرفته اند.

طبق این قطعنامه تمام اعضای سازمان ملل پس از پذیرش قطعنامه باید از به کار دریافت نیروی کار کره شاقتصادی خودداری نمایند و کشورهایی نیز که از این کارگران استفاده می نمایند باید تا قبل از دسامبر 2019 به کار آنها در کشورهایشان خاتمه دهند.

براساس این قطعنامه به کشورهایی که از کارگران کره شاقتصادی استفاده می نمایند فرصت داده شده که 90 روز پس از تصویب قطعنامه ، نخستین گزارش را در زمینه اقدامات صورت گرفته برای رعایت مفاد آن به شورای امنیت ارائه نمایند.

وزارت کار سنگاپور نیز پیشتر با ارائه گزارشی خاطرنشان کرد: این کشوردر چارچوب تحریم های شورای امنیت سازمان ملل روابط تجاری تجاری خود با کره شاقتصادی را تعلیق نموده است .

طبق این گزارش مقام های سنگاپور به طور فعالانه صاحبان کسب و کار حقیقی و حقوقی را برای رعایت محدودیت های قانونی اعمال شده توسط این شورا علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره را درگیر نموده اند.

دولت سنگاپور از تمام صاحبان کسب و کارحقیقی نیز خواسته است تا مفاد تحریم های بین المللی در خصوص پیونگ یانگ را رعایت نمایند.

وزارت کار سنگاپور در گزارش خود همچنین به موسسه های اقتصادی این کشور در خصوص هر نوع اقدام احتاقتصادی مرتبط با دور زدن تحریم ها هشدار داده اند.

سنگاپور همچنین خاطرنشان کرد: تمام اتباع کره شاقتصادی که پیشتر بدون ویزا به این کشور سفر نموده اند، اکنون باید قبل از سفر به سنگاپور ویزا دریافت نمایند، در غیر این صورت در فرودگاه برگشت داده می شوند.

طبق گزارش سازمان ملل تا سال 2015 حدود 65 هزار نفر از اتباع کره شاقتصادی در 40 کشور اروپای شرقی و آسیایی مشغول به کار بودند که مجموع درآمد سالانه آنها بین 200 تا 500 میلیون دلار برآورد شده است.

تاکنون علاوه برسنگاپور کشورهای روسیه، مغولستان و لهستان نیز خاطرنشان کردند که کارگران کره شاقتصادی را به کشور خود بازگردانده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2250

به "سنگاپور مجوز کارگران کره شمالی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگاپور مجوز کارگران کره شمالی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید