شاهرود میزبان نهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور

به گزارش سهندبلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود با بیان اینکه این شهرستان میزبان نهمین دوره جشنواره سفر به زیستگاه زاغبور می گردد، گفت: این جشنواره نهم و دهم آبان ماه 98 برگزار خواهد شد.

شاهرود میزبان نهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

مهر: حمید رضا حسنی در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران همزمان با صبح یکشنبه، ضمن بیان اینکه جشنوراه زاغ بور برای نهمین بار طی سال های اخیر برگزار خواهد شد، ابراز کرد: این جشنواره گردشگری با هدف بازدید گردشگران از زاغ بور، پرنده بومی - انحصاری ایرانی که زیستگاه اصلی آن زیستکره حیات وحش توران است، برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه این جشنواره موسوم به سفر به زیستگاه زاغبور، نهم و دهم آبان ماه برگزار خواهد شد، اضافه نمود: بازدید از بافت روستای هدف گردشگری قلعه بالا، محور گردشگری گیور- دزیان، و گونه های حیات وحش در زیستکره توران همراه با اجرای مراسم آیینی و موسیقی محلی در کنار عرضه صنایع دستی و سوغات از جمله برنامه های این جشنواره است.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود با بیان اینکه سال های گذشته استقبال بسیار خوبی از این جشنواره به عمل آمد، ابراز کرد: شناساندن ظرفیت های گردشگری و همچنین معرفی پرنده نادر و کم یاب زاغبور در زمره اهداف جانبی این همایش و جشنواره است.

حسنی درباره این پرنده شرح داد: زاغ بور یا زاغ کویری، پرنده ای از خانواده کلاغیان است اما تفاوت های زیادی با دیگر کلاغ ها و زاغ ها دارد، از جمله زمین زی بودن به طوری که حتی در هنگام احساس خطر نیز دویدن را به پرواز ترجیح می دهد. از سوی دیگر باید گفت زاغ بور دارای صدای خوش و رنگ نخودی مایل به قهوه ای است از این پرنده به عنوان جواهر کمیاب و نادر کویر یاد می نمایند و این پرنده با زیبایی خاص خود یکی از قابلیت های گردشگری طبیعت منطقه محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: زاغ بور تنها در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی شرق و جنوب شرق ایران زندگی می نماید و تنها پرنده بومی انحصاری (اندمیک) ایران است که در استان های یزد، خراسان جنوبی و به خصوص در جنوب شرقی استان سمنان در زیستکره حیات وحش توران زندگی می نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش در روستای قلعه بالا در بخش بیارجمند 140 کیلومتری جنوب شاهرود و در زمره روستاهای هدف گردشگری استان سمنان برگزار خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4476

به "شاهرود میزبان نهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهرود میزبان نهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید