آغاز دوره ای تازه برای مهدی طارمی؛ درخشش فوق العاده ستاره ایرانی پورتو مقابل بنفیکا

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مهدی طارمی بامداد امروز یک گل زد و یک پاس گل هم به نام خود ثبت کرد.

آغاز دوره ای تازه برای مهدی طارمی؛ درخشش فوق العاده ستاره ایرانی پورتو مقابل بنفیکا

به گزارش خبرنگاران، مهدی طارمی عملکرد درخشانی مقابل بنفیکا داشت. بازی بامداد امروز (آدینه) تیم های پورتو و بنفیکا در هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال با پیروزی 3 بر یک پورتوی میزبان به انتها رسید. فابیو ویرا (34)، گابریل پپه (37) و مهدی طارمی (69) برای پورتو گل زدند. گل بنفیکا هم در دقیقه 46 به وسیله رومان یارمچوک به دست آمد. مهدی طارمی که پاس گل اول تیم پورتو را هم داده بود در دقیقه 83 با تونی مارتینز تعویض شد. در جدول رده بندی لیگ برتر پرتغال پورتو (44 امتیاز)، اسپورتینگ لیسبون (44 امتیاز) و بنفیکا (37 امتیاز) اول تا سوم هستند.

عملکرد درخشان مهدی طارمی مقابل بنفیکا در رسانه های پرتغال بازتاب گسترده ای داشته است. مهدی طارمی مقابل بنفیکا درخشید تا به طلسم گل نزدن هایش انتها دهد. پورتو بامداد امروز(آدینه) در چارچوب لیگ برتر پرتغال به مصاف بنفیکا رفت و با نتیجه 3 بر یک در این بازی حساس برنده شد. مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان از ابتدا در ترکیب پورتو حضور داشت. ستاره ایرانی در این بازی بالاخره طلسم شکنی کرد و بعد از مدت ها پیروز به گلزنی برای غول فوتبال پرتغال شد.

نشریه اوجوگو پرتغال به تمجید از ستاره ایرانی پورتو پرداخت و نوشت: مهدی طارمی با گل حساس در دربی پرتغال پیروز شد به 11 بازی ناکامی اش انتها دهد و دوره جدیدی را برای خود شکوفا و شروع کند. مهاجم ملی پوش در 11 بازی اخیر پورتو در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و لیگ برتر پرتغال پیروز به گلزنی نشده بود و به همین دلیل تحت فشار زیادی قرار داشت.

پاس ویتور فریرا در موقعیت مناسبی به او رسید. پسر بوشهری که پشت به توپ در حال دویدن به سمت دروازه حریف بود، از روی توپ پرید تا خودش را در موقعیت بهتری قرار دهد. مهدی طارمی باید در کمتر از یک ثانیه تصمیمش را می گرفت که چگونه از این فرصت استفاده کند چرا که احتمالا دیگر تا آخر بازی موقعیتی مشابه این نصیبش نمی شد.

این مهاجم ایرانی یان فرتونگن کاپیتان بنفیکا را در سمت راستش داشت و یک لحظه تعلل احتمال از دست رفتن موقعیت را بالا می برد پس چاره کار آوردن توپ روی پای چپ و یک ضربه فنی و نرم به سمت دروازه اودیسیاس ولاچودیموس بود. همان کاری که مهدی انجام داد و توپ را از بین پاهای گلر یونانی عبور داد تا به طلسم منفور و دوست نداشتنی 11 بازی بدون گل زده انتها دهد.

مهدی طارمی با گلی که در آخرین روز از سال 2021 وارد دروازه بنفیکا کرد، سالی را که خوب شروع نموده بود، شیرین به انتها رساند و از زیر فشارهای سنگینی خارج شد. او حالا می تواند از تعطیلات کوتاه مدت سال نوی میلادی لذت ببرد و با روحیه بالا خودش را برای دو بازی نسبتا آسان برابر استوریل پرایا و تیم قعرنشین بلننسس آماده کند و سال 2022 نیز با گلزنی شروع کند.

اما خبر خوب برای مهاجم ایرانی، درو کردن تمام جوایز فردی و عناوین مهم در لیگ برتر پرتغال است. مهدی طارمی توانست در سال 2021 بیست بار برای پورتو گلزنی کند و با پیشی گرفتن از هریس سفروویچ، به تنهایی خودش را به عنوان برترین گلزن لیگ برتر پرتغال در سال گذشته میلادی معرفی کند.

مهدی طارمی و هریس سفروویچ مهاجمان پورتو و بنفیکا رقابت سختی برای کسب عنوان برترین گلزن سال 2021 لیگ برتر داشتند. اما مهاجم بوشهری با گل حساسی که شب گذشته وارد دروازه بنفیکا کرد، به تنهایی عنوان برترین گلزن تقویم 365 روز گذشته پرتغال را از آن خودش کرد. طارمی در فصل 2020-2021 پیروز شد 12 گل در سال 2021 به ثمر برساند. او 3 بار دروازه تیم های فارنسی و فامالیکائو را باز کرد و بعلاوه به تیم های براگا، بوآویشتا، توندلا، ناسیونال، ریو آوه و بلننسس یک بار گلزنی کرد. مهاجم ایرانی پورتو در فصل کنونی 2021-2022 نیز 8 بار پایش به گلزنی باز شد. او برابر توندلا هت تریک کرد و به موریرنزه نیز 2 گل زد. بعلاوه تیم های آروکا، ژیل ویسنته و بنفیکا نیز یک گل از طارمی دریافت کردند تا مجموع گل های زده او در سال تقویمی 2021 به عدد 20 برسد.

تا پیش از ملاقات شب گذشته میان پورتو و بنفیکا، هر دوی مهدی طارمی و هریس سفروویچ در سال 2021 میلادی پیروز به زدن 19 گل شده بودند که مهاجم ایرانی با گلی که به تیم رقیب زد، از این مهاجم مطرح سوئیسی پیش گرفت و به تنهایی عنوان برترین گلزن لیگ برتر پرتغال در سال 2021 را از آن خودش کرد.

البته رکوردهای مهاجم ایرانی پورتو تنها در این زمینه محدود نمی گردد. مهدی طارمی توانست با 16 پاس گل و گرفتن پنالتی در سال تقویمی 365 روز گذشته، به همراه رافا سیلوا بازیکن بنفیکا عنوان مشترک برترین پاسور لیگ برتر پرتغال را از آن خود کند. این در حالی است که سیلوا یک هافبک و وینگر محسوب می گردد و وظایف گل سازی بیشتری نسبت به ستاره ایرانی پورتو دارد.

تا شب گذشته طارمی به تنهایی عنوان برترین پاسور لیگ را نیز از آن خودش نموده بود و حتی گل نخست پورتو نیز روی پاس او به فابیو ویرا به دست آمد اما از آنجایی که توپ بین راه به مدافع بنفیکا برخورد کرد، این پاس گل به نام مهاجم ایرانی به ثبت نرسیده است. علاوه بر این، طبق اطلاعات سایت ترانسفرمارکت طارمی در سال 2021 پیروز به دادن 17 پاس گل شده است ولی در رده بندی نهایی 16 پاس گل برای او به ثبت رسیده است و باید دید آمار منتشره به وسیله رسانه های پرتغالی اشتباه است و یا یکی از پاس گل های طارمی محاسبه نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16372

به "آغاز دوره ای تازه برای مهدی طارمی؛ درخشش فوق العاده ستاره ایرانی پورتو مقابل بنفیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دوره ای تازه برای مهدی طارمی؛ درخشش فوق العاده ستاره ایرانی پورتو مقابل بنفیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید