شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی به اولویت های بومی توجه نمایند

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر توجه و فعالیت شرکت های دانش بنیان به اولویت های بومی استان، گفت: خراسان جنوبی ظرفیت علمی خوبی دارد که از این پتانسیل باید در راستای حل مسائل مردم استفاده کرد.

شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی به اولویت های بومی توجه نمایند

محمدصادق معتمدیان، امروز دوشنبه 12 خرداد در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش فراوری با حصور معاون رییس جمهور اظهار کرد: فرهنگ سازی در بحث گفتمان دانش بنیان یکی از اتفاقات مطلوبی بوده که در طول سال های اخیر اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه این امر به خراسان جنوبی نیز سرایت نموده است، اضافه نمود: تحقیقات و اختراعات باید به سمت کاربردی شدن پیش برود.

وی با تاکید بر کوشش برای تبدیل علم به ثروت، توضیح داد: اکنون 146 شرکت و هسته فناور در خراسان جنوبی فعالیت دارند که با توجه به ریل گذاری و تأمین زیرساخت ها، امید است بتوانیم این تعداد را به 200 شرکت افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: طی روزهای اخیر، احداث عظیم ترین نیروگاه بادی کشور در خراسان جنوبی کلنگ زنی شده و امید است تا سرانجام امسال به بهره برداری برسد.

معتمدیان توضیح داد: طی سال گذشته مطالعات پروژه استحصال آب های ژرف صورت گرفته و انتظار می رود در خراسان جنوبی بعد از سیستان و بلوچستان با حفر چاه های اکتشافی دنبال گردد.

وی با بیان اینکه علی رغم کمبود آب در استان، بسیاری از آبیاری ها به روش سنتی انجام می گردد، اظهار کرد: در روزهایی که کشور درگیر بیماری کروناست، 24 شرکت دانش بنیان برای فراوری ماسک و الکل به میدان آمده اند.

استاندار خراسان جنوبی توضیح داد: امید است تا سرانجام امسال تحولی در شتاب دهنده ها ایجاد و در راستای رشد و توسعه استان به کارگیری گردد.

وی از احداث 10 هزار نیروگاه خورشیدی خانگی اطلاع داد و گفت: آب یکی از چالش های جدی در شرق کشور است؛ دو دهه خشکسالی در خراسان جنوبی باعث مصرف بی رویه و تخلیه سفره های آب زیر زمینی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 20 تن طلای قابل استحصال، شناسایی شده که به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، یادآور شد: در راستای مهار روان آب ها طی سال گذشته 200 سد و بند آبخیز داری احداث شده است.

معتمدیان اعلام کرد: حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان در این بخش دو درصد است در حالی که چهارمین استان معدنی هستیم.

مسائل مربوط به مجوز، مسائل مالیاتی، تأمین اجتماعی، نبود تسهیلات حمایتی و تأمین قطعات مورد احتیاج شرکت ها از ممله شرکت های دانش بنیان استان بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8979

به "شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی به اولویت های بومی توجه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی به اولویت های بومی توجه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید