شورای شهر 2 پارکینگ طبقاتی هوشمند از شهرداری همدان طلب دارد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد تبریزی شامگاه سه شنبه در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که پیرامون سرمایه گذاری بازار سینا برگزار گردید، مطرح نمود: گاهی اوقات به واسطه تمرکززدایی، مسائل آن طور که بایدوشاید دیده نمی گردد و در حالی تمام کارهای شهرداری سرمایه گذاری است که ماه حصل این کارها باید شهری سروسامان یافته باشد.

شورای شهر 2 پارکینگ طبقاتی هوشمند از شهرداری همدان طلب دارد

وی با اشاره به اینکه سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و میادین شهرداری همدان در حال تکمیل زیرساخت های اقتصادی هستند، در مورد چرایی پیروز نبودن همدان در جذب سرمایه گذاران، بابیان اینکه پیش ازاین جذب سرمایه گذار در همدان چندان موردتوجه دستگاه های دولتی و عمومی قرار نمی گرفت، اضافه نمود: امروز اقتصاد دولتی مردود شناخته شده و اقتصاد آزاد حرف اول را می زند.

یک روستای آباد بهتر از 100 شهر ویران است

تبریزی همچنین با اشاره به اینکه بیشتر اقدامات شهرداری ازلحاظ امنیتی و فرهنگی و اجتماعی به نفع شهفرایندان است، عنوان نمود: این در حالی است که چند سازمان اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری در هماهنگی ها ضعیف عمل می نمایند درحالی که به قول معروف یک روستای آباد بهتر از صد شهر ویران است.

وی همچنین بابیان اینکه یک سازمان چابک از 10سازمانی که موازی کاری می نمایند بهتر است، اضافه نمود: موازی کاری به بدنه کارکنانی آسیب جدی وارد می نماید.

تبریزی بابیان اینکه نباید کاری کنیم که کارکنان برای دریافت حقوق معوقه خود احساس نگرانی نمایند، گفت: اصل بر این است که مافوق قدردان زحمات کارکنان باشد و از آسیب به این حیطه خودداری کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه سرمایه گذاری در همدان با چالش های بسیاری همراه است و احتیاج به اصلاح فرهنگی و دیدگاهی دارد، اضافه نمود: سازمان های اقتصادی و سرمایه گذاری باید درهم ادغام شوند چراکه گاهی پیش می آید در شهرداری سرمایه خوبی هم وجود دارد اما هرکس به نفع خودش اولویت ها را تشخیص می دهد.

مدیریت شهری عرصه آزمون وخطا نیست

تبریزی در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه مدیریت شهری عرصه آزمون وخطا نیست و شورای شهر دو پارکینگ طبقاتی هوشمند از شهرداری طلب دارد، گفت: وقتی پروژه پارکینگ های هوشمند در همدان پررونق و پرسود است چرا در این زمینه سرمایه گذاری نمی کنیم؟

تبریزی هم چنین عنوان نمود: ورودی و خروجی در میدان ها اصلی شهر مستلزم احداث پارکینگ است و درصورتی که پارکینگ وجود نداشته باشد ترافیک سنگینی حاکم خواهد شد هرچند با کمبود اعتبارات مواجهیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه اشتباه در این است که همواره روی یک سری پارامترها حساب ویژه بازمی کنیم، گفت: تا کی باید شاهد اعتراض افراد در مقابل درب شورای شهر برای نارضایتی و بلاتکلیفی از پیشرفت پروژه ها باشیم؟

تبریزی بابیان اینکه باید برای اتمام هر پروژه ای بازه زمانی مناسبی تعریف کنیم، گفت: در دنیا پنج منطقه تاب دنیای وجود دارد و گنج نامه همدان یکی از مراکزی است که در جذب گردشگر به شهر همدان پیروز بوده است.

آیا پیرامون میدان گنج نامه احتیاج به رسیدگی و ساماندهی ندارد؟

وی بابیان اینکه آیا پیرامون میدان گنج نامه احتیاج به رسیدگی و ساماندهی ندارد؟ تأکید کرد: ما دیگر نمی دانیم که به دلیل تکمیل نشدن پروژه ها باید به کجا پناه ببریم؟

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز بابیان اینکه واقعیت این است که شهرداری و سازمان عمران توقع دارند از پروژه ها سود نیز کسب گردد، گفت: با درآمد فعلی فقط می توان نیروی شهری را نجات داد که این خود یک نوع سرمایه گذاری است.

اکبر رنجبران در ادامه با اشاره به اینکه باید به صورت فراخوان سرمایه گذاری ها را انجام دهیم، عنوان نمود: کوشش های هدفمندی باید صورت گیرد و متناسب باعرضه و تقاضا و شرایط اقتصادی جامعه فعالان اقتصادی عملکرد داشته باشند.

رنجبران بابیان اینکه مشکل جدی مدیران و عناصر فعال شهرداری این است که افراد به نسبت فعالیتشان سود نمی برند، ادامه داد: باید به طرح و برنامه اقتصادی برسیم و برای انضباط اقتصادی، شهرداری برنامه هایی را در دستور کار قرار دهد.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: شعار پیگیری درامدهای پایدار بعد از 2 ونیم سال در راستای جذب سرمایه باید اجرا گردد.

حمیدرضا طبی خشنود با اشاره به اینکه در حوزه جذب سرمایه کم ترین پیروزیت راداریم یا اگر هم پیروزیتی بوده محسوس نیست، گفت: در یک برهه زمانی مدیران به این نتیجه رسیدند که ممکن است شهرداری ازنظر منابع اعتباراتی به مشکل بربخورد، پس باید منابع سازی کنیم.

احساس می گردد که شهرداری سازمان عمران و شهرسازی را فرزند ناتنی خود می داند

وی بابیان این مطلب که یکی از سازمان های اعتبار ساز شهرداری سازمان عمران و شهرسازی است و پروژه های بسیاری از قبیل پروژه گالری طلا، مجتمع صبا و یا پایانه را به مرحله اجرایی رسانده است، گفت: اخیراً احساس می گردد که شهرداری سازمان عمران و شهرسازی را فرزند ناتنی خود می داند درصورتی که اگر منابع حیاتی یک مجموعه را بگیریم دیگر نباید از آن مجموعه انتظاری داشته باشیم.

وی همچنین بابیان اینکه همواره بزرگ ترین مشکلمان این است که انتظار معجزه داریم درحالی که معجزه در دستان ما نهفته است، گفت: اعتمادسازی تنها راه نجاتی است که شهرداری را از بحران اقتصادی نجات می دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری باید درزمینهٔ اعتمادسازی ورود پیدا کند، گفت: در برهه ای از زمان به سر می بریم که منابع اقتصادی و اعتباراتی شهرداری به اتمام رسیده و دیگر نباید انتظار فراوری، کار و سرمایه داشته باشیم.

طبی خشنود همچنین بابیان اینکه دراین بین واحدهای متنوع ایجادشده در شهرداری آسیب فرا بخشی است و باید چابک سازی درفرایند کار سرمایه گذاری شهری صورت گیرد، گفت: شهرداری باید از سازمان عمران و شهرسازی حمایت کند.

پرداخت بدهی های معوقه کارکنان در حال اجرا است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: در حوزه سرمایه گذاری و جذب سرمایه برای استان استارت کار زده شده و پرداخت بدهی های معوقه کارکنان در حال اجرا است.

علی رضایی با اشاره به اینکه در جلساتی با شهردار در پی آن هستیم که هماهنگی بین سازمان عمران و شهرسازی با شهرداری دوباره صورت بگیرد، گفت: هرچقدر هماهنگی بین بخشی بالاتر رود سرعت فرایند پیگیری پروژه ها نیز تسهیل می گردد.

وی بابیان اینکه سازمان عمران و شهرسازی درزمینهٔ جذب سرمایه تا حدودی پیروز عمل نموده است، عنوان نمود: اگر بتوانیم در این راستا کار را جلو ببریم و هماهنگی لازم رابین شهرداری و سازمان عمران صورت بدهیم تا حدودی گره های سرمایه گذاری بازخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7124

به "شورای شهر 2 پارکینگ طبقاتی هوشمند از شهرداری همدان طلب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شهر 2 پارکینگ طبقاتی هوشمند از شهرداری همدان طلب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید