طرز تهیه کیک هویج و گردو

به گزارش سهندبلاگ، کیک هویج و گردو یکی از خوشمزه ترین کیک های خانگی است که به راحتی می توانید برای جشن ها و دورهمی هایتان آن را به سبک کافی شاپی درست کنید. دستور تهیه کیک هویج مشابه دستور کیک اسفنجی است اما طعم و مزه آن به علت وجود هویج و گردو بسیار فرق دارد. اگر در منزل کدو حلوایی دارید حتما کیک هویج و کدو حلوایی را امتحان کنید. در این مطلب می توانید طرز تهیه کیک هویج و گردو را بخوانید تا برای عزیزان خود در روزهای تعطیل آن را به راحتی درست کنید.

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مواد لازم برای تهیه کیک هویج و گردو

  • هویج 560 گرم
  • شکر دانه ریز دو پیمانه
  • روغن نارگیل یک و یک دوم فنجان
  • تخم مرغ بزرگ چهار لیوان
  • آرد همه منظوره دو فنجان
  • جوش شیرین دو قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
  • دارچین دو قاشق چای خوری
  • نمک یک قاشق چای خوری
  • وانیل دو قاشق چای خوری
  • گردو خردشده یک فنجان

مواد لازم برای تهیه آیسینگ پنیری

  • شکر دانه ریز 450 گرم
  • کره بدون نمک یک دوم فنجان
  • پنیر خامه ای 225 گرم
  • وانیل دو قاشق چای خوری

طرز تهیه

1. فر و هویج را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو قبل از هر کاری باید فر را آماده کنید. پس فر را در دمای 136 درجه سانتی گراد روشن کنید تا خوب گرم گردد. سپس هویج ها را خوب بشویید و با یاری غذاساز خوب ریزشان کنید. آن ها در یک بشقاب ریخته و کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که برای خرد کردن هویج ها می توانید از رنده درشت رنده هم یاری بگیرید.

2. مخلوط کیک هویج و گردو را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو دو کاسه مجزا انتخاب کنید. در کاسه اول آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر، دارچین و نمک را با یکدیگر خوب مخلوط کنید. حتما آرد، جوش شیرین و بیکینگ پودر را سه بار جداگانه الک کنید. حال در کاسه دیگر شکر و روغن گفته شده را با هم زن دستی آن قدر بزنید تا کامل یک دست شوند. حال تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و به ظرف اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن تخم مرغ، مخلوط را برای چند دقیقه خوب هم بزنید تا به رنگ کرم دربیاید. حال کم کم آرد را به کاسه اضافه کنید و مجدد مواد را با یکدیگر هم بزنید. در صورت نبود فر طرز تهیه کیک هویج بدون فر را بخوانید.

3. هویج، وانیل و گردو را اضافه کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو نوبت به اضافه کردن هویج، وانیل و گردو به مخلوط می رسد. بعد از اضافه کردن این سه مورد، مخلوط را مجدد خوب هم بزنید. کاسه را کنار بگذارید و قالب 13 در 9 سانتی متری خود را با کمی روغن چرب کنید تا مواد را داخل آن بریزید. طرز تهیه کیک هویج با شیر را هم حتما امتحان کنید.

4. کیک هویج و گردو خود را در فر بگذارید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو باید قالب را با همان دمایی که فر را روشن نموده اید به مدت 47 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. کیک باید کامل پخته و سفت باشد. بعد از آن که کیک را از فر بیرون آوردید، آن را برای 30 دقیقه در دمای محیط بگذارید تا کامل خنک گردد. حال در ادامه کار به سراغ تهیه فیلینگ کیک بروید. حال که هویج در دسترس تان است خورش هویج را هم می توانید امتحان کنید.

5. فیلینگ کیک و هویج را آماده کنید

در پنجمین مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو نوبت به درست کردن فیلینگ می رسد. پس کاسه ای مناسب انتخاب کنید تا در آن پنیرخامه ای، پودرقند، کره و وانیل را با یاری هم زن دستی حدود یک تا 2 دقیقه با سرعت کم بزنید، مخلوط تان باید سبک و پفکی گردد. به جای فیلینگ ساده، خامه هم می توانید درست کنید.

6. کیک هویج را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو کیک را روی یک سطح صاف و تمیز بگذارید سپس با یاری یک چاقوی تیز و اره ای، کیک را برش دهید. لایه اول را پایه کیک قرار دهید و یک لایه از فراستینگ را روی آن بمالید تا سطح آن را خوب بپوشاند. این کار را تا جایی پیش ببرید که لایه های کیک تمام گردد. مابقی فراستینگ را روی کیک بمالید و با خرده هویج، خامه یا سس شکلاتی تزئین کنید.

نکات تکمیلی پخت کیک هویج و گردو

کیک هویج که یکی از خوشمزه ترین کیک های خانگی به شمار میرود با روش های متعددی درست می گردد اما برای راحتی در کارتان نکات زیر را خوانده و از آن ها بهره ببرید.

نکات مهم در خصوص هویج برای کیک

برای آن که کیک هویج تان ظاهر بهتری داشته باشد در وهله اول آن را با رنده درشت رنده کنید. در صورت داشتن غذاساز از تیغه های رنده ای آن بهره ببرید تا در کم تر از چند دقیقه هویج هایتان را رنده کنید. در نهایت هویج هایتان را با تیغه S معمولی مخلوط کن هم می توانید خرد کنید. از سویی دیگر برای خوب مخلوط شدن با خمیر کیک باید حتما ریز گردد. اگر هویج تا را با غذاساز ریز نموده باشید مربای هویج خانگی هم می توانید درست کنید.

طرز تهیه کیک هویج رژیمی

یکی از دستورهای تهیه کیک هویج و گردو بدون گلوتن است که یک کیک رژیمی محسوب می گردد. شما باید آرد ساده را با آرد بدون گلوتن عوض کنید و به جای شکر سفید از شکر قهوه ای بهره ببرید. اگر شما دچار بیماری قندی یا اضافه وزن هستید نباید فراستینگ پنیری روی کیک بمالید. پیشنهاد ما به شما درست کردن حلوای هویج با شیر برای ماه رمضان است، پشیمان نمی شوید.

فراستینگ کیک هویج

فراستینگی که برای کیک هویج آماده می کنید باید صاف باشد نه روان. با این حال در صورت رقیق بودن فراستینگ پودر قند بیشتر و در صورت غلیظ بودن کمی شیر به آن اضافه کنید. هم چنین اگر خیلی شیرینی بود کمی نمک به آن بزنید. فصل پاییز برترین بهانه برای تهیه مربای به نگینی است که می توانید در کتاب کاله دستور آن را بخوانید.

مایه کیک هویج

خمیر کیک هویج نباید حالت خمیری و چسبناکی به خود بگیرد به همین دلیل شما باید آرد را دو یا سه مرحله به مواد اضافه کنید تا توده های خمیری در مایه کیک ایجاد نگردد. برای آن که در مرکز کیک تان حالت فرورفتگی ایجاد نگردد نباید آن را زیاد هم بزنید. برای بچه ها دلبندتان مینی کیک هویج را در روزهای تعطیل درست کنید.

عطر و طعم کیک هویج

دارچین، جوزهندی، زنجبیل، میخک و هل به عطر و طعم بهتر کیک هویج و گردویتان یاری خواهد نمود. برای طعم بهتر هم باید میزان های گفته شده را کامل رعایت کنید تا بافت کیک تان از بین نرود. اگر هویج رنده شده را از دو لیوان بیشتر بهره ببرید، بافت کیک تان خیس خواهد شد و اگر اندازه آن کمتر باشد دیگر کیک تان عطر و بوی هویج را نخواهد داشت. طرز تهیه مینی کیک هویج را حتما امتحان کنید.

نگه داری کیک هویج و گردو

کیک تان چه در فر و چه بدون فر پخته شده باشد برای نگه داری ش تنها باید روی آن را پلاستیک یا یک فویل آلومینیومی بپوشانید. در روشی دیگر آن را به قطعات کوچک تر تقسیم نموده و در یک ظرف دربسته بگذارید. شما به راحتی تا چهار روز در یخچال می توانید نگه شان دارید. دقت داشته باشید این کیک را با وجود روغن و فراستینگ روی آن نمی توانید طولانی مدت نگهداری کنید. برای نگه داری در فریزر، قبل از تزئین کیک یا فراستینگ، کیک یا لایه های آن را سلفون پیچ کنید تا هوا وارد آن نگردد، سپس داخل یک ظرف در بسته گذاشته و در فریزر قرار دهید. در روشی دیگر کیک هویج را داخل یک ظرف چند ساعت بیرون از فریزر بگذارید و هنگامی که فراستینگ یا لایه خامه ای روی آن سفت شد، کیک را با یک سلفون محکم بپیچید و داخل فریزر قرار دهید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 آذر 1402 بروزرسانی: 15 آذر 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19548

به "طرز تهیه کیک هویج و گردو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک هویج و گردو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید