عرضه نفت امارات به آسیا باز هم کاهش می یابد

به گزارش سهندبلاگ، شکنندگی بازار سبب شد شرکت ملی نفت ابوظبی از عرضه نفت به مشتریان آسیایی برای تحویل در ماه ژوئن هم بکاهد.

عرضه نفت امارات به آسیا باز هم کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، برخی منابع روز پنجشنبه (پنجم فروردین ماه) اعلام کردند که شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک ADNOC) یک هفته پیش از نشست پیش روی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) موسم به ائتلاف اوپک پلاس، صادرات نفت خود به مشتریان آسیایی خود را برای ماه ژوئن 10 تا 15 درصد دیگر کاهش داده است، در حالی که کاهش صادرات این شرکت در ماه مه 5 تا 15 درصد بود.

این منابع گفتند: این کاهش عرضه شامل هر چهار نوع نفت خام صادراتی امارات (موربان، داس، ام لولو و آپر زاکوم) به مشتریان آسیایی می شود.

این تولیدکننده به عنوان بخشی از تعهد امارات متحده عربی به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش مقدار عرضه نفت خود را کاهش داده است.

تخصیص نفت خام ادنوک برای ماه ژوئن پیش از نشست بعدی وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس انجام شد.

نشست وزارتی اوپک پلاس روز یکم آوریل (12 فروردین ماه 1400) و برای تصمیم گیری برای عرضه نفت اعضای این ائتلاف در ماه مه برگزار می شود.

منابع اوپک پلاس انتظار دارند که این ائتلاف به دلیل احتمال کاهش تقاضای اروپا در پی قرنطینه های جدید، به کاهش تولید کنونی خود پایبند بماند.

یکی از این منابع با بیان اینکه کاهش عرضه ادنوک با هدف حمایت از توازن بازار نفت اجرا شده است، گفت: بازار بسیار شکننده به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13396

به "عرضه نفت امارات به آسیا باز هم کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه نفت امارات به آسیا باز هم کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید