تور ایتالیا: عطرساز معروف فلورانسی در ایران و کشف عطر نیشابور

به گزارش سهندبلاگ، حضور متخصصان غدد و عطرساز معروف فلورانسی در ایران و گشت در هفت شهر عطار با کشف عطر نیشابور همراه شد.

تور ایتالیا: عطرساز معروف فلورانسی در ایران و کشف عطر نیشابور

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

پس از حضور متخصصان مغز و اعصاب جهان در ایران، این بار نوبت سفر متخصصان غدد بود که به ایران سفر نمایند و در هفت شهر عطار گشتی زنند.

آرش نورآقایی راهنمای گردشگری گروهی است که برای پروژه اوج انسان و با هدف راه اندازی بنیاد عطار به ایران سفر نموده اند.

این پروژه به پیشنهاد لیلی ماحوزی (فوق تخصص هیپوفیز) صورت گرفته است. او تا به امروز ایده های فراوانی درخصوص ارتباط دادن میان تیروئید و هایکو و بعلاوه ارتباط میان انسولین و خطاطی ایرانی داده است. اما در سفر اخیر خود به ایران بر ایده ، ارتباط میان هفت شهر عشق عطار و هورمون های هیپوفیز تاکید داشته است.

نورآقایی دراین باره گفت:

بعضی از بزرگترین دانشمندان جهان در ایران حضور یافتند و از شهرهای تهران، نیشابور، شیراز، اصفهان و یزد بازدید کردند و در بعضی از این شهرها سخنرانی ارائه دادند. این گروه متشکل از جراحن مغز و اعصاب، استادان تاریخ و شرق شناس، متخصصان غدد، چشم پزشک و جراح چشم، نمایش نامه نویس ، دکترای الهیات تطبیقی اسلام و مسیحیت و حتا لورنزو ویلورسی (Lorenzo Villoresi) عطرساز معروف فلورانسی بود. حضور این عطرساز در این گروه گردشگری و ملاقات از ایران و نیشابور در نهایت منجر به ساخت عطر نیشابور برای این پروژه شد. ساخت این عطر برای نیشابور از جمله خلاقیت های او در ساخت عطرهایی برای دیلمون (بهشت افسانه ای بین النهرین) و الموت است.

نورآقایی ادامه داد که به غیر از میهمانان خارجی، چهره های شاخص ایرانی همانند نهال تجدد، پرویز تناولی، شهرام ناظری، حسین علیزاده، محمود دولت آبادی، پیمان یزدانیان، دکتر کاظم عباسیون و … در این برنامه حضور داشتند.

منبع: کجارو / chn.ir
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16211

به "تور ایتالیا: عطرساز معروف فلورانسی در ایران و کشف عطر نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: عطرساز معروف فلورانسی در ایران و کشف عطر نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید