عملکرد ضعیف دستگاه ها در حوزه حفاظت از جنگل در گیلان

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر پنجشنبه هشتمین شورای برنامه ریزی استان گیلان با حضور استاندار و مدیران ارشد سازمان ها و نهادهای اجرایی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید.

عملکرد ضعیف دستگاه ها در حوزه حفاظت از جنگل در گیلان

در این جلسه مباحث مربوط به تصویب و آنالیز طرح برنامه آمایش استان گیلان، اقامت موقت، مصوبات طرح شهرک های صنعتی و کشاورزی، نوع استفاده از مصوبات ملی، جذب منابع ملی، برداشتن موانع صادرات مورد آنالیز و تاکید استاندار گیلان نهاده شد.

مصطفی سالاری در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورای برنامه ریزی استان گیلان جلسه سیاست گذاری و تصمیم گیری است، اظهارکرد: مدیران دستگاه اجرایی و مشاوران با توجه به اطلاعات جمع آوری شده ساز و کار و ایده های خود در ارتباط با مباحث مربوط به گردشگری، مکان یابی و احداث انواع شهرک، بوم گردی به عنوان اقامتگاه موقت غیرمتمرکز و سایر موضوعات استان ارائه دهند.

وی توضیح داد: راهبردهایی درباره موضوعات مربوط به مدیریت و مصرف آب، میزان استفاده از آب رودخانه ها، آنالیز ظرفیت دریا، سدسازی، عواملی که سبب ماندگاری و دلایل ترغیب مهاجرت روستانشینان به شهر می گردد نیز جزء موارد ضروری برای آنالیز است.

سالاری با بیان اینکه جنگل، دارایی مردم گیلان در کشور است، بیان نمود: مدیران ذیربط درباره حفاظت و استفاده مردم از جنگل آنالیز های لازم را انجام دهند هر چند که در حفاظت از جنگل دچار ضعف هستیم.

سالاری درباره توسعه گردشگری در استان گفت: راهنمایی گردشگر در شهرهای کوهپایه ای، احداث جاده برای سهولت تردد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

استاندار گیلان در ادامه یادآورشد: برای اینکه این مطالعات تبدیل به سند بالادستی گردد باید با نگاهی عمیق تر به آن پرداخت و راهبردهای لازم را اتخاذ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 706

به "عملکرد ضعیف دستگاه ها در حوزه حفاظت از جنگل در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد ضعیف دستگاه ها در حوزه حفاظت از جنگل در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید