فرش قرمز جشنواره توکیو در سرزمین اوشین

به گزارش سهندبلاگ، سی و دومی جشنواره بین المللی فیلم توکیو با نمایش فیلم توراسان: ای کاش این جا بودی ساخته یوجی یامادا کارگردان 88ساله و سرشناس ژاپنی به صورت رسمی شروع شد.

فرش قرمز جشنواره توکیو در سرزمین اوشین

به گزارش خبرنگاران از توکیو، برای ایرانی ها کشور ژاپن با سریال اوشین و فیلم هایش همواره خاطره انگیز بوده است، اما این بار ژاپنی ها میزبان سه فیلم ایرانی شده اند؛ متری شیش و نیم سعید روستایی در بخش رقابتی اصلی و قسم محسن تنابنده و پیرمردها نمی میرند رضا جمالی در بخش رقابتی فیلم های آسیایی جشنواره فیلم توکیو به نمایش درمی آیند.

بعضی عوامل این فیلم ها طی چند روز آینده به توکیو سفر می نمایند تا در هنگام نمایش فیلم های شان با مخاطبان ژاپنی صحبت نمایند.

فرش قرمز جشنواره فیلم توکیو به رسم آداب ژاپنی ها راس ساعت مقرر پهن شد. سپس فیلم افتتاحیه با عنوان توراسان: ای کاش این جا بودی ساخته یوجی یامادا سینماگر کهنه کار ژاپنی به نمایش درآمد. این فیلم پنجاهمین قسمت از سری فیلم های کمدی ساخته یامادا است که رکورددار طولانی ترین مجموعه فیلم در تاریخ سینماست.

این مجموعه فیلم کمدی درباره تاجری است که به شهرهای مختلف سفر می نماید و در زندگی رومانتیک خود با بدشانسی های گوناگونی روبرو می گردد. در 46 فیلم از این مجموعه فیلم کمدی کیوشی آتسومی در نقش اصلی بازی نموده است و پس از مرگ او در سال 1966 ساخت این مجموعه فیلم متوقف شده بود.

حالا و در قسمت جدید این فیلم که در افتتاحیه جشنواره فیلم توکیو رونمایی شد، میتسو سوا برادرزاده کیوشی آتسومی ایفای نقش اصلی را دارد و شخصت کیوشی آتسومی هم با استفاده از فلاش بک در فیلم مورد استفاده قرار گرفته است.

سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم توکیو از 28 اکتبر تا 5 نوامبر (6 تا 14 آبان ماه) برپاست.

طبق اعلام پیشین، سال جاری فیلم مرد ایرلندی جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی فیلم اختتامیه جشنواره خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5001

به "فرش قرمز جشنواره توکیو در سرزمین اوشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش قرمز جشنواره توکیو در سرزمین اوشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید