فیبروز کلیه چیست؟

به گزارش سهندبلاگ، فوق تخصص بیماری های کلیوی گفت: سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی تعیین می شود و بامعاینه بالینی نمی توان آن را تشخیص داد.

فیبروز کلیه چیست؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسن ارگانی فوق تخصص بیماری های کلیوی در مصاحبه با فارس با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه گفت: با مصرف آب و مایعات زیاد و کمتر مصرف کردن نمک و پروتئین های حیوانی می توان از ابتلاء به سنگ کلیه جلوگیری کرد. کسانی که مستعد بیماری هستند روزانه 10 لیوان آب و کسانی که مستعد نیستند به قدر کفایت تشنگی آب مصرف کنند.

وی تاکید کرد: مصرف آب زیاد در عملکرد کلیه مسئله ای ایجاد نمی کند.

فوق تخصص بیماری های کلیوی بزرگسالان در ادامه به چندین راه تشخیص بیماری کلیوی و ایجاد سنگ کلیه اشاره کرد و گفت: سنگ کلیه یک بیماری خاموش است. بیماران در ابتدا درد یا سوزش خاصی را احساس نمی کنند و ما از عوامل جانبی بیماری و در مرحله پیشرفته متوجه بیماری می شویم مثلاً کسی که فشار بالایی دارد، مرض قند و ورم دارد می توان فهمید که دچار بیماری کلیوی است.

وی درباره فیبروز کلیه گفت: سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی معین می شود و بامعاینه بالینی نمی توان آن را تشخیص داد.

ارگانی درباره نشانه ها و علائم عفونی بودن سنگ کلیه گفت: سنگ کلیه عفونی با تب و لرز همراه است. سوزش و بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار و درد در ناحیه کلیه ناشی از عفونت به همراه سنگ کلیه است.

ارگانی فوق تخصص بیماری های کلیوی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش درد افراد مبتلا به سنگ کلیه گفت: بهترین کار پیشگیری است تا جلوی بزرگ شدن سنگ کلیه را بگیرند و با رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای به موقع با تجویز پزشک می توان این کار را انجام داد. تاثیر استرس بر ایجاد سنگ کلیه هنوز معین نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11416

به "فیبروز کلیه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبروز کلیه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید