تور ایتالیا: فیلم فانتزی مونالیزا و ماه خونین چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد (جشنواره ونیز 2021)

به گزارش سهندبلاگ، فیلم مونالیزا و ماه خونین (Mona Lisa and the Blood Moon) به کارگردانی آنا لیلی امیرپور دیروز در جشنواره ونیز روی پرده رفت و با بازخوردهایی پایین تر از انتظارات روبرو شد.

تور ایتالیا: فیلم فانتزی مونالیزا و ماه خونین چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد (جشنواره ونیز 2021)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

آنا لیلی امیرپور، کارگردان ایرانی-آمریکایی چهل ساله با سومین فیلم بلند خود به بخش مسابقه اصلی جشنواره وهم سال جاری راه پیدا نموده است. بخشی از منتقدان ایرادهای فیلم های قبلی امیرپور، یعنی عدم شخصیت پردازی مناسب و تاکید بر بعضی جزئیات بی ارزش به جای ایجاد ارتباط و انسجام میان خطوط داستانی را پاشنه آشیل فیلم نو او هم می دانند، اما دوست داران مونالیزا و ماه خونین این موارد را نقاط ضعف فیلم به تعداد نمی آورند، بلکه چنین مواردی را زاییده سبک اثر قلمداد می نمایند و اتمسفر فیلم و بازیگوشی های فانتزی کارگردان را بسیار جالب توجه خوانده اند. اما در مجموع به نظر مونالیزا و ماه خونین شانس چندانی برای تصاحب جوایز اصلی ندارد.

برای مونالیزا و ماه خونین تا به این ساعت در راتن تومیتوز بر اساس 11 آنالیز امتیاز 73 از 100 به ثبت رسیده است. در جدول منتقدان حاضر در جشنواره هم این فیلم، به همراه فیلم اکراینی بازتاب به کارگردانی والنتین واسیانوویچ با 3 ستاره در قعر فهرست قرار گرفته است.

فیلم درباره دختر چینی تباری به نام مونالیزا است که در یک آسایشگاه روانی بستری است. او قدرت های ماوراطبیعی دارد و با استفاده از توانایی های خود از آسایشگاه می گریزد و میخواهد به تنهایی و به صورت مستقل در شهر نیواورلئان زندگی کند. امیرپور سعی نموده با رویکردی جالب، ماجرای فرار مونالیزا از تیمارستان، برخورد او با افراد شرور و تغییر عواطف و احساساتش وی را در موقعیت های مختلف را هم دلی برانگیز به تصویر بکشد، اما به نظر چندان در این راه پیروز نبوده است.

گزیده نقدهای فیلم مونالیزا و ماه خونین

سوفی مانکس کافمن از Little White Lies

  • نظر کلی: مثبت

آنا لیلی امیرپور با یک فیلم سرحال و شادی بخش بازگشته است. مونالیزا و ماه خونین صادقانه ترین فیلم اوست و برخلاف آثار قبلی این کارگردان که دنیا و لحنی ناراحت نماینده داشتند، این فیلم شاد و سرگرم نماینده است.

لوویا گیارکی از هالیوود ریپورتر

  • نظر کلی: مثبت

مونالیزا و ماه خونین از یک جو سرخوشانه ، موسیقی هیپنوتیزم نماینده و فیلم برداری بسیار قوی برخوردار است که طرفداران فعلی آنا لیلی امیرپور را راضی خواهد نمود و سینمادوستان نوی را هم به جمع طرفداران او اضافه می نماید.

زان بروکس از گاردین

  • امتیاز: 60 از 100

فیلم مونالیزا و ماه خونین از نظر مفهومی و احساسی شبیه به یک غذای خیابانی است [مفهوم خاصی در آن وجود ندارد] که با یک سس تند سِرو می گردد. غذای مغذی نیست [فیلم ارزش هنری چندانی ندارد] اما به هر حال طعم اش مطبوع است و با ولع آن را می خوریم.

نیکلاس بل از IONCINEMA

  • امتیاز: 40 از 100

فیلم ساز سعی دارد با موسیقی های متن دوست داشتنی اش داستان ضعیف فیلم را به جلو ببرد، اما همه چیز در سطح باقی می ماند و اتفاقات فیلم آنقدر سرگرم نماینده نیستند که مخاطب را با خود همراه نمایند.

به نظر امیرپور حین ساخت مونالیزا و ماه خونین مجذوب فیلم های درجه دو (B-movie) بوده و سعی داشته به سینمای دهه 1990 ادای دین کند، اما خطوط روایی او با یکدیگر همسو نمی شوند و عناصر قصه مُنفک هستند. فیلم میخواهد درباره کلیشه های فرهنگی، شرایط زنان و نابسامانی های دنیا امروز صحبت کند، اما در این راستا به توفیق چندانی دست پیدا نمی نماید.

هفتادو هشتمین دوره جشنواره وهم از چهارشنبه هفته گذشته شروع شده و تا 20 شهریور (11 سپتامبر) ادامه خواهد داشت. فیلم های مهم و جالب توجه ای همچون مادران موازی به کارگردانی پدرو آلمودوار و قدرت سگ از جین کمپیون در بخش مسابقه اصلی برای دریافت شیر طلایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در کنار آن ها فیلم های مورد انتظاری همچون تل ماسه و دیشب در سوهو هم در بخش خارج از مسابقه جشنواره وهم 2021 به نمایش در خواهند آمد تا جشنواره سال جاری به یکی از برترین رویدادهای سینمایی چند سال اخیر تبدیل گردد.

در پایان می توانید جدول امتیازات منتقدان حاضر در جشنواره به فیلم های نمایش داده شده تا به امروز را ببینید.

منبع: RottenTomatoes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15199

به "تور ایتالیا: فیلم فانتزی مونالیزا و ماه خونین چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد (جشنواره ونیز 2021)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: فیلم فانتزی مونالیزا و ماه خونین چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد (جشنواره ونیز 2021)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید