قیمت نفت پس از نشست اوپک پلاس به مرز 82 دلار رسید

به گزارش سهندبلاگ، پس از انتشار خبر توافق اوپک پلاس برای ادامه سیاست نفتی شان، قیمت نفت به شدت افزایش یافت و هر بشکه به 81.73 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت پس از نشست اوپک پلاس به مرز 82 دلار رسید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، پس از انتشار خبر توافق اوپک پلاس برای ادامه سیاست نفتی شان، قیمت نفت به شدت افزایش یافت.

کشور های فراوریکننده نفت با ادامه توافق افزایش فراوری به مقدار 400 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کردند.

در پی این خبر، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 2 دلار و 45 سنت افزایش به 81.73 دلار در هر بشکه رسید و افزایش 2.65 درصدی را ثبت کرد؛ قیمت نفت برنت هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته و به بالاترین سطح از سال 2018 رسیده بود.

نفت خام آمریکا هم با افزایش 2 دلار و 13 سنت بشکه ای 78.01 دلار فروخته شد. این نوع نفت هم هفته گذشته با ثبت ششمین هفته متوالی افزایشی به بالاترین رقم از سال 2014 رسیده بود.

قیمت نفت با افزایش تقاضا در دنیا و اختلال در عرضه به شدت افزایش یافته به طوری که قیمت نفت برنت هفته گذشته به بالای 80 دلار و بالاترین قیمت در نزدیک به 3 سال گذشته رسید.

اوپک پلاس که متشکل از اوپک (سازمان کشور های صادرکننده نفت خام) و هم پیمانانش نظیر روسیه است، از سوی بعضی از کشور ها برای افزایش فراوری و یاری به کاهش قیمت نفت تحت فشار بود.

این گروه در ماه جولای بر سر افزایش فراوری ماهانه 400 هزار بشکه در روز تا حداقل آوریل 2020 به منظور حذف تدریجی 5.8 میلیون بشکه نفتی که هم اکنون از بازار کم نموده است، توافق نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15661

به "قیمت نفت پس از نشست اوپک پلاس به مرز 82 دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت پس از نشست اوپک پلاس به مرز 82 دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید