مزدور راهی کتابفروشی ها شد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران این رمان، ماجرای مزدوران آلمانی است که از سوی انگلیسی ها اجیر شده اند. آنها یک روستایی خل وضع را در نبردهای داخلی امریکا به دار می کشند و همین اتفاق، آتش خشم و انتقام امریکایی ها را شعله ور می کند. اما درست وسط این کارزار و هیاهو، عشقی نابهنگام شکل می گیرد و حالا مسأله این است: چگونه می توان عاشق دشمن شد؟

مزدور راهی کتابفروشی ها شد

هاوارد فاست، نویسنده سرشناس امریکایی، در مزدور داستانی را تعریف می کند که حکایت همه دوران ها خاصه زمانه ماست. حکایت مزدورانی که به طمع نان، پا را از دایره اخلاق بیرون می گذارند و ستمگری می کنند، اما خودشان قربانی اند. قربانی فقری که بیشتر فرهنگی است و در نهایت، قربانی خشونت و بدخویی دیگرانی که جواب بدی را فقط با بدی می دهند.

این رمان برجسته اولین بار در سال 1363 از سوی انتشاراتی های نیلوفر و الفبا منتشر شد، ولی پس از آن دیگر انتشار نیافت. تا اینکه بعد از 36 سال با ویرایش تازه مترجم -که حالا از پیشکسوتان عرصه ترجمه در ایران است- از سوی نشر خزه مجدداً به چاپ رسید.

در بخشی از رمان مزدور می خوانیم: در اینجا، در این بهار زیبا و دیرپا، ترسناک ترین درام در حال اجرا بود؛ مردی را داشتند محاکمه می کردند که موضوع مرگ و حیاتش در میان بود و نه هر مردی، بلکه یکی از کسانی که در آن سال های عجیب، کینه و نفرت همگان را برمی انگیخت: یعنی یک مزدور. شاید سرنوشت غم انگیز ما چنین بود که جنگ این همه از ما دور باشد، چون با تمام درنده خویی و پوچی جنگ، درگیری هرکسی در آن، نه تنها بدترین صفاتش را آشکار می سازد، بلکه بهترین خصوصیاتش را نیز می پروراند و همین جاست که همراه با بی رحمی ترحم و شفقت نیز به وجود می آید. در اینجا دشمن مردی تنها بود که اصلاً مرد نبود، بلکه پسربچه بدبخت و یتیمی بود که هزاران مایل از خانه و کاشانه خود دور افتاده بود.

این رمان در 192 صفحه و با بهای 25 هزار تومان به کتابفروشی ها راه یافته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8366

به "مزدور راهی کتابفروشی ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدور راهی کتابفروشی ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید