مسافران شکایت خود را در سامانه 09629ثبت نمایند
به گزارش سهندبلاگ، مسافران موضوعات خود از جمله نظرات، پیشنهادات و شکایات مربوط به تأسیسات گردشگری بعلاوه اعلام تشویق و قدردانی خود از عوامل دخیل در امر خدمات رسانی سفر را به وسیلهه اعلام یا ثبت در سامانه 09629 به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگریِ معاونت گردشگری این وزارتخانه اعلام و به وسیله دریافت کد پیگیری نسبت به پیگیری آن اقدام نمایند.
بیش از 60 مورد گزارش و درخواست رسیدگی به شکایات مربوط به تأسیسات گردشگری به وسیله سامانه 09629 ثبت شد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت : به منظور انجام مطلوب وظایف نظارتی تقاضا می گردد مسافران موضوعات خود از جمله نظرات، پیشنهادات و شکایات مربوط به تأسیسات گردشگری بعلاوه اعلام تشویق و قدردانی خود از عوامل دخیل در امر خدمات رسانی سفر را به وسیلهه اعلام یا ثبت در سامانه 09629 به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگریِ معاونت گردشگری این وزارتخانه اعلام و به وسیله دریافت کد پیگیری نسبت به پیگیری آن اقدام نمایند.
نقی زاده اضافه کرد: آنالیز و رسیدگی های اجرا شده منجر به اعلام 9 مورد تذکر به تأسیسات گردشگری شده است.
با اشاره به اینکه سال جاری با رویکردی متفاوت نسبت به نظارت بر فرآیند ارائه خدمات از سوی تأسیسات گردشگری اقدام شده است، توضیح داد: این اقدام اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری در راستای تأمین حقوق گردشگران و مسافران در ایام نوروز بعلاوه فراهم کردن سفری ایمن و مطمئن در بهره مندی از تأسیسات و امکانات گردشگری کشور انجام گرفته است.وی ادامه داد: اقدامات نظارتی با اهتمام بر بازدیدهای میدانی تیم های تخصصی در قالب عزیمت به محورهای مختلف کشور اجرا می گردد. در همین ارتباط ناظران ستادی بصورت نامحسوس و بدون اعلام قبلی از مراکز بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارسایی مراتب را با هماهنگی مسئولان ذیربط استانی رسیدگی و اعمال مقررات لازم را انجام می دهند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، ادامه داد: در همین ارتباط شکایات اعلام شده به سامانه 09629 و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات و سایر شیوه های واصله در کمیته نظارت ستاد خدمات سفر آنالیز و در صورت لزوم با ارجاع شکایت به کارشناسان اعزامی یا ناظران استانی مراتب حداکثر در یک هفته آنالیز و نتیجه آن به شاکی اعلام می گردد.
نقی زاده محجوب در سرانجام یادآور شد: در ایام انتهایی سال با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها، بازدیدهای نظارتی با هدف آنالیز شرایط آمادگی تأسیسات و رعایت موارد الزامی از جمله تجهیزات و امکانات متناسب، اعتبار پروانه بهره برداری، نصب لوحه قیمت خدمات، بعلاوه رعایت الزامات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا اجرا شده و ایرادات موجود به بهره برداران ابلاغ شده است.
منبع: توریسم آنلاین