مقایسه اسپری ها، مام های ضدعرق

به گزارش سهندبلاگ، روی میز آرایش هر کسی درست مقابل آیینه، اسپری ها، مام ها و دئودورانت ها صف کشیده اند و امید خیلی ها برای فرار از بوی بد عرق در این روزهای گرم همین شیشه ها هستند. اما آیا تنها بر اساس بو و مارک باید بابت آنها پول داد؟ برترین زمان استفاده از آنها شب است یا صبح؟ باید پیش از استفاده مو ها را تراشید تا اسپری ضد عرق بهتر

مقایسه اسپری ها، مام های ضدعرق

مقایسه اسپری ها، مام های ضدعرق

روی میز آرایش هر کسی درست مقابل آیینه، اسپری ها، مام ها و دئودورانت ها صف کشیده اند و امید خیلی ها برای فرار از بوی بد عرق در این روزهای گرم همین شیشه ها هستند. اما آیا تنها بر اساس بو و مارک باید بابت آنها پول داد؟ برترین زمان استفاده از آنها شب است یا صبح؟ باید پیش از استفاده مو ها را تراشید تا اسپری ضد عرق بهتر عمل کند؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که بوی بد بدنتان را انکار نمی کنید، بیایید با هم سری به دنیای محصولات ضد عرق بزنیم.

تا به حال فکر نموده اید قدیم ترها چگونه از شر بوی بد بدن خلاص می شدند؟ آن موقع ها که خبری از اسپری و مام نبود. دکترپرویز طوسی، متخصص پوست می گوید: به صورت سنتی از حنا برای از بین بردن بوی بد بدن استفاده می شده است. حنا لایه شاخی پوست را خشک و پوست را محکم تر می نموده است ولی این روزها بیشتر برای ساخت اسپری ها و دئودورانت ها از ترکیبات شیمیایی آلومینیوم کلراید استفاده می گردد.

دئودورانت یا ضدعرق؟

خیلی ها فکر می نمایند دئودورانت ها و ضد عرق ها تفاوتی با هم ندارند ولی هنگام خرید آنها از داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی باید به این نکته توجه کنید که این دو نوع محصول با هم متفاوت اند. ضد عرق ها ترکیباتی مانند نمک های آلومینیوم دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می نمایند، بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح گردد اما دئودورانت ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند. وقتی عرق از طریق این باکتری ها تجزیه می گردد، بدن بوی بدی می گیرد. به شما توصیه می کنیم دئودورانت را خریداری کنید چون با عرق کردن طبیعی تداخل نمی نماید. شما برای خنک شدن در تابستان به عرق کردن احتیاج دارید. عرق کولر طبیعی بدن شماست.

برترین زمان و مکان

شما عادت دارید پیش از حمام یا صبح ها قبل از ترک منزل زیر بغل تان را اسپری بزنید؟ دکتر طوسی توصیه می نماید که این محصولات بهتر است شب ها استفاده شوند. وی می افزاید: ابتدا باید زیر بغل خشک گردد. اگر عرق زیاد است، با یک سشوار می توانید این کار را انجام دهید و سپس این محصولات را زیر بغل بهره ببرید. پس از دو تا سه هفته که تعریق کاهش پیدا کرد، می توانید هفته ها دو تا سه مرتبه از این محصولات بهره ببرید.

این متخصص پوست اعتقاد دارد که بهتر است پیش از استفاده از این محصولات، مو های زاید تراشیده نگردد چون احتمال حساسیت پوست به این مواد شیمیایی بیشتر می گردد.

زنانه، مردانه یا بچگانه؟

اسپری ها و مام های مردانه اغلب بوی تندتری دارند ولی انواع زنانه آن رایحه های ملایم تر و خانمانه تری دارند. دکتر طوسی می گوید: اصولا تفاوتی میان این محصولات ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد و ترکیبات شیمیایی هر دو یکی است، فقط بوی آنها مطابق سلیقه آقایان و بانوان فرق دارد. بچه ها هم اغلب با مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن روبه رو نیستند که احتیاج به استفاده از این محصولات داشته باشند.

دستانی خیس از عرق

عرق زیاد مخصوص زیر بغل نیست. برخی ها کف دست هایشان زیاد عرق می نماید و آنها را کلافه می نماید. حتی ممکن است فکر نمایند این یک بیماری است ولی به دل تان بد راه ندهید. دکتر طوسی با اشاره به اینکه این عارضه جای نگرانی ندارد، می افزاید: باید کف دست از عرق خشک گردد و سپس این محصولات ضد عرق هر روز در کف دست ها مالیده گردد. پس از یک تا سه هفته می توان دفعات مصرف را به یک یا دو بار در هفته تقلیل داد به گونه ای که عرق کف دست کنترل گردد.

امان از حساسیت

اسپری های ضدعرق و دئودورانت ها دردسرهایی هم برای برخی ها دارند و آن هنگامی است که پوست شما به مواد شیمیایی این محصولات حساسیت داشته باشد. خارش، قرمزی پوست و حتی خشکی پوست نشانه حساسیت به دئودورانت ها و مام ها و اسپری های ضدعرق است. باید به هواداران مام ها بگوییم که ضروری است چند ساعت پس از مالیدن مام روی پوست، محل را با آب و صابون بشویید. با این روش، مواد شیمیایی آن از روی پوست تان پاک شده و فرصت پیدا نمی نمایند وارد منافذ پوستی شما شده و حساسیت پوستی ایجاد نمایند. سپس می توانید لایه ای تازه از مام را روی پوست خود بمالید.

کدام مارک را بخریم؟

وقتی در فروشگاه دنبال اسپری دئودورانت و یا مام مورد علاقه تان می شد میان بسیاری از مارک ها و مدل ها سرگردان می مانید که کدام را انتخاب کنید. توصیه ما این است که در پی مارک های معتبرتر بروید که امتحان خود را پس داده اند. از طرف دیگر، برای اینکه گیر تقلبی ها نیفتید حتما برچسب تایید وزارت بهداشت را در روی قوطی این محصولات کنترل کنید.

اگر نشد، چی؟

شاید شما همه این محصولات را امتحان نموده باشید ولی هنوز بدن تان زیاد عرق کند و از بوی بد بدنتان خجالت بکشید. در این صورت باید به سراغ راه های دیگری بروید. دکتر طوسی تزریق بوتاکس را یکی از این راه ها می داند و می گوید: تزریق بوتاکس در زیر بغل می تواند شش تا هشت ماه تعریق را کاهش دهد ولی این تزریقات اغلب دردناک اند. الکتروفرز هم که در آن از جریان برق استفاده می گردد، می تواند برای درمان این بیماران استفاده گردد. استفاده از داروهای ضد عرق چون تعریق کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهند، اغلب توصیه نمی گردد. گاهی هم با جراحی غدد عرق زیر بغل را برمی دارند که جای زخم آن نازیبا است.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15359

به "مقایسه اسپری ها، مام های ضدعرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اسپری ها، مام های ضدعرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید