مهم ترین اخبار کرونا در استان ها ، از ابتلای 16 کودک در ایلام تا شرایط قرمز 13 شهر مازندران

به گزارش سهندبلاگ، کرونا این روزها هنوز خبر اول استان های کشور است؛ چه به دلیل فرایند کاهشی و سفید شدن بعضی شهرها چه به خاطر فرایند افزایشی و حتی رسیدن به مرز هشدار در شهرهای دیگر.

مهم ترین اخبار کرونا در استان ها ، از ابتلای 16 کودک در ایلام تا شرایط قرمز 13 شهر مازندران

به گزارش خبرنگاران آنلاین، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت کشور در 28 تیر 99، تا به امروز 271 هزار و 606 نفر در کشور به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند. استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در شرایط قرمز قرار دارند.

در استان های خوزستان و زنجان نیز با همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی شاهد فرایند کاهش ابتلا و بستری بیماران هستیم.

  • کرونا استان به استان می تازد | محدودیت ها در استان های قرمز

در ادامه این مطلب، مهمترین اخبار کرونا در استان ها را مرور نموده ایم.

  • البرز

با توجه به شرایط قرمز کرونایی محدودیت ها در استان البرز به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.

عزیزاله شهبازی، استاندار البرز در حاشیه نشست ویدئویی ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار گردید، گفت: از شنبه 28 تیرماه به مدت یک هفته محدودیت های کرونایی در این استان تمدید می گردد.

این محدودیت ها شامل تعطیلی مراکز آموزشی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، سالن های زیبایی، مساجد و مصلی ها، باشگاه های ورزشی کافه ها، باغ وحش و شهربازی ها می گردد.

  • فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان نمود: با توجه به شرایط کرونا در استان فارس، محدودیت هایی سختگیرانه از شنبه 28 تیر تا آدینه سوم مرداد 99 به مدت یک هفته در این استان اعمال می گردد.

عبدالرضا قاسم پور ادامه داد: محدودیت ها بنا بر آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا شامل لغو تمامی تجمعات در سراسر استان، لغو مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن ها و منازل، تعطیلی تمامی کتابخانه ها و بوستان ها است.

ارائه خدمات رستوران ها فقط به صورت بیرون بر و همچنین تعطیلی مترو و اتوبوس در کلانشهر شیراز تا یک هفته آینده ادامه دارد.

مسؤول شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون نیز با اشاره به آمار تصاعدی ابتلا به کرونا در این شهرستان، گفت: ظرفیت تخت های تنها بیمارستان کازرون تکمیل شده است.

بندر برامکی اضافه نمود: با توجه به این شرایط، از همه شهفرایندان تقاضا داریم که با رعایت اصول بهداشتی، از شیوع بیشتر کرونا پیشگیری نمایند.

  • ایلام

تا به امروز بر اساس آمار بیش از 400 نفر از کارمندان ادارات مختلف استان ایلام به کرونا مبتلا شده اند که 260 نفر آنان پرسنل بهداشتی درمانی هستند.

محدودیت ها در این استان با توجه به استمرار شرایط قرمز کرونا از شنبه 28 تیر به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا به امروز 16 کودک در این استان به این بیماری مبتلا شده اند.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار کرد: بالاترین آمار ابتلا در افراد بیکار و زنان خانه دار گزارش شده است.

  • زنجان

در حال حاضر بیشتر شهرهای استان زنجان به ویژه شهر زنجان در شرایط قرمز به سر می برند.

دکتر علیرضا آرمانی کیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی روزهای گذشته زنجان بالاترین میزان بستری را ثبت کرد که بر این اساس آخرین آمار ارائه شده بستری روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در زنجان به 5/5 نفر رسیده است.

اما، فتح الله حقیقی، استاندار زنجان در جلسهستاد ملی کرونا با حضور رییس جمهوری اظهار کرد: تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی استان از روزانه 1200 نفر به 660 نفر و تعداد افراد منجر به نمونه گیری از 900 نفر به 400 نفر در روز رسیده است.

هم اکنون 612 نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

  • اردبیل

دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شدت شیوع بیماری ویروسی کرونا، استان اردبیل در شرایط بحرانی و خطرناک واقع شده است و رعایت اصول بهداشتی باید بیش از پیش مورد توج قرار بگیرد.

هم اکنون 302 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان های مناطق مختلف استان اردبیل بستری هستند که از این میزان 50 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

مازندران

13 شهر آمل، بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم شهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهردر استان مازندران در شرایط قرمز قرار دارند.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران گفت: با توجه به شرایط فعلی، محدودیت های بیشتری در استان اعمال خواهد شد. کوشش می گردد با اجرای دقیق این محدودیت ها با خلوت کردن شهرها مانند دوران پیک اول در اواخر اسفند، زودتر بتوانیم به شرایط تعادل و کاهش بیماری دست یابیم.

  • گیلان

دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از بستری شدن روزانه حدود 60 بیمار کرونا در مراکز درمانی استان اطلاع داد و از شهفرایندان خواست هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

در حال حاضر 300 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند.

  • همدان

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: برنامه ریزی های انجام شده در این استان در کنار توجه مردم به توصیه های بهداشتی، موجب ثبات نرخ شیوع کرونا از 16 تیر تا به امروز شده است.

رشید حیدری مقدم در جلسه اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: استان همدان الگوی متفاوتی را در مهار کرونا ارائه کرد و طبق الگوی معین تدوین شده توانستیم از این بحران عبور کنیم.

با این حال استاندار همدان شنبه 28 تیر 99 گفت: محدودیت های ایجاد شده برای فعالیت بعضی مشاغل و تعطیلی آنها با توجه به ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا یک هفته دیگر تمدید شد.

سیدسعید شاهرخی در ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در مناطق قرمز مانند همدان، ملایر، تویسرکان، نهاوند و منطقه نارنجی بهار، بعضی مشاغل و فعالیت ها از شنبه هفته گذشته به مدت یک هفته تعطیل شده بودند که این محدودیت ها برای یک هفته دیگر تمدید شد.

  • کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: آمار تعداد بستری شدگان ناشی از بیماری کرونا نسبت به هفته های گذشته رو به بهبود است.

دکتر محمودرضا مرادی اضافه نمود: اکنون در استان کرمانشاه به ازای هر 100 هزار نفر 3/5 نفر بستری داریم. در حال حاضر شهرستان های اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی بیشترین و کنگاور کمترین آمار مبتلایان را دارند.

  • چهارمحال و بختیاری

در دو هفته ابتدایی تیر 99 روزانه بین 60 تا 90 مورد مثبت قطعی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی می شد، اما با اعمال محدودیت ها از نیمه تیر تا به امروز فرایند شیوع تا حدی فروکش نموده و انتظار می رود در روزهای آینده شاهد کاهشی شدن تعداد مبتلایان باشیم.

مجید شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیشترین اوج گیری بیماری را در روزهای پایانی خرداد و روزهای ابتدایی تیرماه شاهد بودیم که شرایط استان در حالت قرمز نهاده شد.

  • خوزستان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بیمارستان 17 شهریور آبادان با کاهش تعداد مراجعه نمایندگان مبتلا به کووید 19 به این بیمارستان، از بیماران کرونا تخلیه و شرایط بیمارستان سفید شد.

شوهان شریعتی اضافه نمود: هم اکنون بیمارستان های طالقانی و امام خمینی (ره) در آبادان و بیمارستان ولیعصر(عج) در خرمشهر مختص بستری بیماران کووید 19 در جنوب غرب خوزستان هستند.

  • سیستان و بلوچستان

موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به 10 هزار نفر رسیده و شهر زاهدان به دلیل تمرکز و تجمع جمعیتی و استقرار مراکز درمانی، همچنان عظیم ترین کانون ابتلا در استان است.

مناطق جنوبی و شمالی سیستان و بلوچستان در زمینه همه گیری کرونا در مرحله هشدار هستند.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پیش بینی نموده موج نخست همه گیری در استان تا حدود دو هفته دیگر ادامه داشته باشد و سپس فرایند کاهشی شروع گردد.

  • کهگیلویه و بویراحمد

استان کهگیلویه و بویراحمد 8 شهرستان دارد که هم اکنون 5 شهرستان باشت، بویراحمد، چرام، کهگیلویه و دنا در شرایط نارنجی و 2 شهرستان دیگر این استان در شرایط کم خطر انتشار ویروس کرونا قرار دارند.

شهرستان 126 هزار نفری گچساران تقریبا 18 درصد از جمعیت 726 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده است، اما 40 درصد از قربانیان ویروس کرونا و 28 درصد از بیماران کرونایی استان در این شهرستان ثبت شده است.

علی خوان پایه، فرماندار گچساران درباره علت این موضوع گفت: پس از این که چند روز متوالی در اردیبهشت هیچ موردی از ویروس کرونا در این شهرستان گزارش نشد، شهفرایندان بیماری را تمام شده انگاشتند و این باعث جهش تعداد این بیماران شد.

  • یزد

در یزد با بی توجهی بعضی مردم به رعایت اصول بهداشتی، آمار بستری بیماران کرونا نسبت به 40 روز گذشته سه برابر شده است.

هفته گذشته بعد از برگزاری یک دورهمی خانوادگی 14 نفره در یکی از محله های معروف یزد، 11 نفر مبتلا به کرونا شدند.

اکنون 232 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند که 62 نفر آن ها در بخش مراقبت های ویژه مراقبت می شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9547

به "مهم ترین اخبار کرونا در استان ها ، از ابتلای 16 کودک در ایلام تا شرایط قرمز 13 شهر مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین اخبار کرونا در استان ها ، از ابتلای 16 کودک در ایلام تا شرایط قرمز 13 شهر مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید