نقاط حادثه خیز تا قبل از عید اصلاح شوند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در کارگروه ایمنی راههای لرستان در سخنانی با بیان اینکه موضوع تصادفات و کاهش تصادفات بسته ای از موضوعات فنی، اقتصادی و فرهنگی است و ابعاد مختلفی دارد، گفت: ایران جزء کشورهای بد از حیث آمار تلفات تصادفات رانندگی در دنیا است و باید این امر کنترل و کاهش یابد.

نقاط حادثه خیز تا قبل از عید اصلاح شوند

وی با تاکید بر اینکه در استان اتفاقات خوبی در این حوزه اتفاق افتاده است، گفت: موضوع تصادفات در جاده های روستایی استان باید کنترل گردد چرا که میزان تلفات در تصادفات روستایی 74 درصد افزایش پیدا نموده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه افزایش تصادفات در جاده های روستایی موجب می گردد که کاهش تلفات در سایر محورهای استان محسوس نباشد، گفت: در مجموع میزان تلفات در تصادفات استان 1.5 درصد کاهش پیدا نموده است.

خادمی با بیان اینکه لرستان در ایام نوروز جزء استان هایی بود که کاهش تلفات در تصادفات را داشت، گفت: ایمن بودن راهها برای کاهش تلفات تصادفات بسیار تاثیر گذار است و نقاط خاص حادثه خیر در شهرها و برون شهرها باید برطرف شوند.

وی با بیان اینکه منابع مالی در این زمینه محدود است، توضیح داد: با وجود همین منابع محدود برخی کارها را در این حوزه باید انجام دهیم که بر اساس گزارشی که ارائه شده اقدامات در این زمینه هدفمند بوده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه 55 درصد تلفات تصادفات رانندگی در هشت نقطه حادثه خیز استان اتفاق افتاده است، گفت: اگر این هشت نقطه اصلاح شوند در کاهش تلفات رانندگی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

خادمی در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات تاثیر گذار دستگاههای اجرایی در حوزه ایمنی راههای استان به وسیله رسانه ها اطلاع رسانی شوند، گفت: در این زمینه از ظرفیت صدا و سیما و همچنین سایر رسانه های استان استفاده گردد.

وی تعداد نقاط حادثه خیز در سطح جاده های استان را 17 مورد عنوان نمود و گفت: در این راستا تا قبل از ایام تعطیلات نوروز باید این تعداد نقطه حادثه خیز در سطح جاده ها با اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت اصلاح شوند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 247

به "نقاط حادثه خیز تا قبل از عید اصلاح شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط حادثه خیز تا قبل از عید اصلاح شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید