نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان

به گزارش سهندبلاگ، بررسیها نشان می دهد: تالاب های گرمسیری تاثیرات مخرب طوفان را کاهش، زندگی هزاران نفر را نجات داده و سالانه به صرفه جویی 600 میلیارد دلار منجر میشود.

نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان استرالیایی اظهار داشتند: تالابهای گرمسیری در برابر تاثیرات طوفان مصونیت ایجاد نموده که میتواند سالانه جان هزاران نفر را نجات داده و بیش از 600 میلیارد دلار در سال صرفه جویی کند.

محققان تاکید کردند: حفظ تالابهای گرمسیری از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا در سراسر دنیا مساحت تحت پوشش تالاب ها رو به کاهش است و در صورتیکه فرایند تخریب تالاب ها ادامه داشته باشد، افراد بیشتری در معرض خطر قرار میگیرند.

در این آنالیز محققان به مطالعه بیش از 1000 مورد طوفان مرگبار و مخرب از سال 1902 پرداختند. نتایج نشان داد که تالاب ها با کاهش سرعت و تلاطم طوفان های شدید و ایجاد موانع طبیعی در هنگام وقوع طوفان، مصونیت قابل توجهی ایجاد میکنند.

پیش از این مطالعات مشابهی در استرالیا، ایالات متحده و چین صورت گرفته اما این اولین بار است که دانشمندان نقش حفاظتی تالاب ها را در سطح دنیای آنالیز نموده اند.

محققان دریافتند: 40 میلیون هکتار از پوشش تالابهای گرمسیری در منطقه ها مستعد طوفان در دنیا میتواند سالانه جان حدود 4620 نفر را حفظ نموده و از وقوع خسارت 603 میلیارد دلار جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، آنالیز ها نشان میدهد: از سال 1900 حدود نیمی از تمامی تالابهای دنیا از بین رفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15867

به "نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید