نگاهی به موزه های پایتخت در نوزدهمین نشست چهارشنبه های تهران

به گزارش سهندبلاگ، نوزدهمین نشست چهارشنبه های تهران با موضوع موزه های تهران در باغ کتاب برگزار می گردد.

نگاهی به موزه های پایتخت در نوزدهمین نشست چهارشنبه های تهران

خبرگزاری مهر: هجدهمین نشست چهارشنبه های تهران، 1 آبان 1398 به میزبانی رضا دبیری نژاد، کارشناس و پژوهشگر تاریخ و با حضور کارشناسان و علاقه مندان به تاریخ شهر تهران در راهرو سروستان باغ کتاب برگزار می گردد.

در این برنامه حمید وکیل باشی، موزه دار و پژوهشگر هنر درباره کاخ موزه ها به مثابه قطب های فرهنگی شهر تهران سخنرانی خواهد نمود. همچنین مریم میرزایی، معمار و پژوهشگر تهران، موزه ایران باستان و موزه آبگینه را از منظر معماری و ساختمان معرفی خواهد نمود.

در بخش بعدی برنامه هادی پندار، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، درباره هم پیوندی شبکه موزه ها صحبت خواهد نمود. سپس وحید قاسمی برنامه ریز فرهنگی در حوزه شهری و معماری، خاموشی موزه های تهران را آنالیز خواهد نمود. همچنین سه مستند کوتاه با عناوین موزه ایران باستان، موزه هنرهای معاصر و موزه مقدم نمایش داده خواهد شد.

تهران با داشتن بیش از 60 موزه، بیشترین تعداد موزه را در بین تمام شهرهای کشور دارد و این موزه ها سالانه میلیون ها بازدیدنماینده را از داخل و خارج کشور به خود جلب می نمایند.

چهارشنبه های تهران از برنامه های فرهنگی باغ کتاب تهران محسوب می گردد که کوشش می نماید نگاهی نو به تاریخ و فرهنگ، خصوصیات ظاهری، خرده فرهنگ ها و شناسه های مکانی شهر تهران داشته باشد. نوزدهمین برنامه از سری برنامه های چهارشنبه های تهران در راهروی سروستان باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4798

به "نگاهی به موزه های پایتخت در نوزدهمین نشست چهارشنبه های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به موزه های پایتخت در نوزدهمین نشست چهارشنبه های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید