هزینه زندگی در آپارتمان و ویلاهای اجاره ای شهرک غرب چقدر است؟

به گزارش سهندبلاگ، اگر به دنبال محله ای خوب و خوش آب وهوا برای زندگی هستید، شهرک غرب یکی از آن جاهایی است که می توانید به آن فکر کنید. برای این موضوع باید شرایط زندگی در شهرک غرب و همچنین قیمت خانه در این منطقه را بدانید. شهرک غرب، منطقه ای محبوب، خوش آب و هوا و البته گران قیمت در غرب تهران است. این منطقه واقع در منطقه 2 شهرداری تهران است و دارای چند بافت سکونتی بوده و یکی از مدرن ترین مناطق تهران به حساب می آید. بافت سکونتی شهرک غرب، شامل ساختمان های مرتفع مانند، مجتمع مسکونی شهرک غرب، ساختمان های بلند ایران زمین و خانه های ویلایی و ساختمان های مسکونی حیاط دار است که البته خانه های حیاط دار و ویلایی این منطقه، جزو گران قیمت ترین ها هستند.

هزینه زندگی در آپارتمان و ویلاهای اجاره ای شهرک غرب چقدر است؟

جهت دریافت خدمات فضای داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در هر حال، این تنوع ساختاری منطقه، باعث شده است که نرخ هر مترمربع از واحدهای مسکونی در این منطقه چندان مناسب و ارزان نباشد. به طوریکه بعد از رشد قیمت مسکن از ابتدای امسال قیمت هر متر ملک شامل آپارتمان و ویلا از 10 تا 20 میلیون تومان و نرخ اجاره ماهانه آن از یک میلیون و 500 تا 6 میلیون تومان و حتی گاه 10 تا 15 میلیون تومان است. البته املاکی هم در این منطقه وجود دارند که دارای مبلغ رهن چند صد میلیونی و اجاره چند میلیون تومانی هستند؛ اما ما در این گزارش متوسط قیمت اجاره ملک در منطقه شهرک غرب را اعلام می کنیم.

محله های شهرک غرب

بر اساس تقسیم بندی شهرداری منطقه 2، شهرک غرب دارای هفت فاز مسکونی است که محله دریا در شمال، بزرگراه همت در جنوب، رودخانه پونک در غرب و رودخانه درکه در کنار بزرگراه چمران و محله ونک (ملاصدرا و ده ونک) در شرق این محله، محدوده چهارگانه شهرک غرب را تعیین می نمایند.

شهرک غرب دارای چندین مجتمع تجاری مدرن، مدرسه، مراکز درمانی پیشرفته، خیابان و پیاده روهای وسیع، جمعیت کم، آب و هوای لطیف و حمل و نقل ارزان و با صرفه است؛ اما اگر فکر می کنید که نرخ رهن و اجاره این منطقه رقم پایینی است، باید بگوییم کاملاً در اشتباه هستید. چرا که نرخ رهن کامل بیشتر محله های این منطقه از 300 میلیون تا 600 میلیون و نرخ اجاره املاک آن از یک میلیون و 500 تا 6 میلیون تومان است؛ بنابراین اگر قصد اجاره ملک مسکونی در شهرک غرب دارید باید با توجه به قدرت اقتصادی خود، بین واحدهای آپارتمانی مدرن، معمولی و ویلایی یکی را انتخاب کنید.

اجاره بهای آپارتمان های مدرن شهرک غرب

اگر قصد رهن و اجاره واحد مسکونی در یکی از آپارتمان های مدرن شهرک غرب را دارید، باید بدانید که آپارتمان های مدرن این منطقه قیمت بالایی دارد. به عنوان مثال، برج های ضلع شمال شرقی میدان صنعت، جزو آپارتمان های پیشتاز مدرنیزاسیون شهرک غرب و حتی ایران هستند؛ بنابراین اگر به دنبال رهن و اجاره یک واحد مسکونی در مجتمع های آپارتمانی اطراف میدان صنعت هستید، باید برای اجاره رقمی حدود 4 تا 5 میلیون در ماه پرداخت کنید که البته رقم ودیعه نیز در حدود 150 تا 300 میلیون تومان است.

البته آپارتمان های متعدد زیادی در اطراف میدان صنعت و همین طور در سطح شهرک غرب وجود دارد که هر منطقه به دلایلی مانند، جدید بودن ساختمان ها، مدرن بودن تجهیزات داخل ساختمان و همچنین متراژ، قیمت های متفاوتی دارد. البته بعضی از آپارتمان های شهرک غرب که انتهای دادمان و یادگار امام به سمت شمال، توحید، بخش هایی از فخار مقدم، طاهر خانی و زرافشان، جزو ارزان ترین بخش های شهرک غرب و ایران زمین، خیابان ایوانک، گلستان جنوبی و بلوار دریا جز محله های گران این منطقه هستند.

در خصوص هزینه رهن و اجاره آپارتمان هم باید بگوییم که هم اکنون هزینه رهن کامل یک واحد 250 متری با سه خواب در خیابان خوارزم در حدود یک میلیارد و 200 هزار تومان و هزینه رهن واحد 113 متری که انتهای دادمان، یادگار امام به سمت شمال واقع شده است، حدود 170 میلیون و اجاره آن دو میلیون و 300 هزار تومان در ماه است.

برای رهن و اجاره یک واحد 100 متری در میدان درختی هم باید 130 میلیون تومان به عنوان ودیعه و دو میلیون و 500 هزار تومان به عنوان اجاره ماهیتانه پرداخت کنید. هزینه رهن یک واحد 113 متری در خیابان ایران زمین هم 200 میلیون و نرخ اجاره ماهانه آن 12 میلیون تومان است. همچنین هزینه رهن یک واحد 160 متری در ایوانک، بیش از 400 میلیون تومان و نرخ اجاره آن 2 میلیون تومان در ماه است.

لازم به ذکر است که دو محله ایوانک و ایران زمین به دلیل داشتن محیط بسیار آرام، آپارتمان های مدرن و مجهز به آخرین مکانیزم ها و البته خیابان های پهن و کوچه دل نشین، رهن و اجاره بسیار بالایی دارند؛ بنابراین اگر خواستار زندگی در این دو منطقه و همچنین خیابان خوارزم هستید، باید هزینه هنگفتی صرف رهن و اجاره در تین مناطق کنید.

هزینه اجاره خانه های ویلایی در شهرک غرب

اگر علاقه ای به آپارتمان نشینی ندارید و می خواهید در املاک ویلایی شهرک غرب زندگی کنید، شما دو انتخاب بین خانه های ویلایی و خانه های مسکونی قدیمی حیاط دار دارید؛ البته بخشی از واحدهای مسکونی دو طبقه بوده و دربست اجاره داده می شوند. بیشتر خانه های ویلایی در خیابان های ایران زمین، مهستان، گلستان، هرمزان، پیروزان، فرحزادی، سیف (بدخشان)، سیمای ایران، زرافشان، گل افشان، سپهر، فلامک و بلوارهای خوردین، دادمان (پونک باختری)، پاک نژاد و ایوانک قرار دارند و برای رهن و اجاره این ویلاها، باید حدود 500 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ای بیش از 50 میلیون تومان بپردازید.

در خصوص هزینه رهن و اجاره خانه ویلایی در این منطقه هم باید بگوییم که هم اکنون هزینه رهن کامل یک واحد 250 متری با سه اتاق خواب در خیابان خوارزم در حدود یک میلیارد و 200 هزار تومان، هزینه رهن یک خانه ویلایی 840 متری در خیابان حسن یوسف در حدود 500 میلیون و نرخ اجاره آن 5 میلیون تومان است. تعداد اتاق های این ویلا، 5 عدد است و داری استخر و سالن بیلیارد 40 متری است. همچنین این ویلا 3 پارکینگ روباز و سرپوشیده هم دارد.

نرخ رهن یک واحد 800 متری در فلامک شاقتصادی، یک میلیارد تومان و نرخ اجاره آن 50 میلیون تومان در ماه است. این ویلا دارای آسانسور شیک و محوطه 176 متری است. سالن نمایش و استخر،9 اتاق خواب، آشپزخانه های لوکس، اتاق بچه ها و اتاق ورزش از دیگر امکانات این ملک است. هزینه رهن یک ویلای 600 متری در منطقه حسن یوسف در حدود 450 میلیون و نرخ اجاره ماهانه آن 45 میلیون تومان است. این ویلا 2.5 طبقه ای است و دارای سالن بیلیارد و تراس های متعدد، حیاط مشجر و استخر است. هزینه رهن یک ویلای یک هزار و 100 متری در خیابان مهستان در حدود یک میلیارد تومان و نرخ اجاره آن در حدود 30 میلیون تومان است؛ بنابراین با توضیحاتی که داده شد، تعیین است که اگر خواستار اجاره ویلا در شهرک غرب هستید، باید توانایی پرداخت رهن بالای 500 میلیون تومان و اجاره بیش از 40 میلیون را داشته باشید.

متراژ ویلاهای این منطقه هم از 400 تا یک هزار و 500 متر و با بیش از 3 اتاق خواب، دو آشپزخانه با عنوان آشپزخانه اصلی و ثانویه، رختشوی خانه، پله های شیشه ای یا چوبی وسط هال، اتاق پذیرایی وسیع و اغلب بدون ستون اضافی، اتاق ورزش، کودک، اتاق پرو لباس و… است. همچنین این بناها دارای استخر، سونا و جکوزی و سالن بیلیارد نیز هستند.

خانه های قدیمی شهرک غرب

اگر به دنبال ساختمان معمولی شهرک غرب به دو صورت بازسازی شده یا قدیمی هستید هم باید در حدود 100 میلیون تومان به عنوان رهن و حدود 2 تا 5 میلیون اجاره بدهید. در حال حاضر یک ساختمان حیاط دار بدون بازسازی با عمری بیش از 25 سال، هزینه ای حدود 300 میلیون تومان برای رهن و اجاره 12 میلیون تومانی روی دست شما می گذارد. این ملک 340 متر و دارای 4 تراس است.

آپارتمان های ارزان در شهرک غرب

به طور کلی آپارتمان های کوچک متراژ و ارزان قیمت در شهرک غرب بسیار کم هستند؛ اما اگر از هواداران این منطقه هستید باید با دقت، تمام فایل های رهن و اجاره را پیگیری کنید. به عنوان مثال، هزینه رهن یک واحد 56 متری در دادمان، ارغوان غربی در حدود 55 میلیون تومان و نرخ اجاره آن در حدود یک میلیون و 200 تومان است. این ساختمان در طبقه 4 واقه شده است و آسانسور و پارکینگ ندارد. همچنین هزنیه رهن یک واحد 70 متری در فلامک با عمری 20 ساله، بدون پارکینگ در حدود20 میلیون به عنوان ودیعه است و نرخ اجاره آن 2 میلیون و 500 تومان در ماه است.

ودیعه های میلیاردی دستاورد زندگی لاکچری

بیشتر ویلاهای شهرک غرب دارای ودیعه های میلیاردی و البته با امکانات وسوسه انگیز هستند. اگر خواستار اجاره بعضی از ویلاهای گران قیمت شهرک غرب هستید، باید قبل از مشاهده بنا و عقد قرارداد، عکسی از دارایی یا شرایط اقتصادی خود برای مالک ارسال کنید تا مالک مطمئن گردد که شما قدرت اقتصادی کافی برای پرداخت ودیعه و اجاره ملک را دارید؛ چراکه به گفته بیشتر مشاوران این محدوده، بعضی از مالکان فرصت و زمانی برای صرف بازدیدهای متفرقه ندارند. البته بعضی از مالکان نیز از مستأجر تعهد می گیرند که از بنای وی به عنوان تالارهای پنهانی برای برگزاری مهمانی های مکرر و مراسم های عروسی استفاده ننمایند.

سخن آخر

اگر بودجه شما برای رهن آپارتمان از 100 تا 300 میلیون است و قدرت پرداخت اجاره بین 2 تا 5 میلیون تومان را دارید به دنبال اجاره واحدهای آپارتمانی در مجتمع های مسکونی شهرک غرب باشید؛ اما اگر می توانید هزینه رهن 200 تا 300 میلیون تومانی و اجاره 12 تا 20 میلیون تومانی در ماه را پرداخت کنید، نگاهی به ساختمان های حیاط دار در محله های قدیمی شهرک غرب داشته باشید.

همچنین اگر توانایی پرداخت ودیعه یک میلیارد تومان به بالا رادارید، توصیه می کنیم که برای رهن و اجاره به یکی از ویلاهای خوش ساخت و مدرن شهرک غرب مراجعه کنید؛ چراکه شهرک غرب به واسطه محیطی آرام، نزدیکی به اتوبان های مهم تهران، دسترسی به مدارس و مراکز علمی مطلوب، بیمارستان و درمانگاه های معتبر و مجتمع های تجاری و رفاهی متعدد، یکی از مناطق پرطرفدار است.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7810

به "هزینه زندگی در آپارتمان و ویلاهای اجاره ای شهرک غرب چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه زندگی در آپارتمان و ویلاهای اجاره ای شهرک غرب چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید