هیجان انگیرترین هایکینگ جهان در کوه های خوآ؛ چین

به گزارش سهندبلاگ، هایکینگ نوعی طبیعت گردی سرشار از هیجان و سرزندگی است. اما این هیجان در کوه های خوآ در چین با آن صخره های ترسناک و منظره فوق العاده زیبا چند برابر می گردد. حتی اگر به این مکان مسافرت نمی کنید به تماشای عکس هایش بنشینید.

هیجان انگیرترین هایکینگ جهان در کوه های خوآ؛ چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

روی هر کدام از پنج کوهستان بزرگ چین بایستید، با خود می گویید که این خطرناک ترین کوه برای هایکینگ (Hiking) یا پیاده روی است. کوه خوا (Hua یا Huashan) با پنج قله تاریخ مذهبی دور و درازی دارد. این کوه از قرن دوم پیش از گاه شمار دوران مشترک (BCE) مقدس شمرده می شده و تمام فراز و فرودهای آن با مناظر و معابد تائوئیسم پوشیده شده است. این مکان برای سرسخت ترین زاهدان و بااراده ترین و صبورترین افراد بسیار مناسب است.

کوهستان خوآ یا هواشان

چهار راه برای صعود و رسیدن به هر پنج قله خوآ وجود دارد که دو راستا به وسیله پیاده روی و دو راستا با ماشین کابلی میسر است. سه مورد از این راستاها دقیقا زیر قله شمالی (North Peak) به هم می رسند که با ارتفاع 1.613916 کیلومتری کوتاه ترین قله از بین پنج قله است.

اولین و قدیمی ترین راستا با نام Huashan Gorge از قسمت دروازه غربی (West Gate) شروع می گردد. این راستا که در قرن سه یا چهار ساخته شد معمول ترین راه برای هایکینگ است که از این طریق حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد تا به قله جنوبی (North Peak) رسید.

گزینه دوم شما می تواند Huangpu Gorge از دروازه شرقی (East Gate) باشد که به راستا سرباز نیز معروف است. این راه ممکن است سخت تر باشد؛ اما سریع تر است (تنها 2 ساعت طول می کشد) و ماشین کابلی شمالی را در ادامه دارد. گزینه سوم به قله شمالی به وسیله ماشین کابلی شمالی است که رایگان نیست و در فصل های شلوغ سال دارای لاین 2 بوده و (با این وجود) بیشتر طول می کشد. در آخر، برای رسیدن به قله غربی (West Peak) می توانید از ماشین کابلی غربی بهره ببرید.

heavenly steps

از قله شمالی فقط یک راستا به دیگر قله ها وجود دارد؛ این جا همان جایی است که وحشتناک ترین عکس ها را می گیرند. شما از پله هایی بالا می روید که از نقاط معروفی می گذرد مانند Heavenly Steps، صخره خورشید و ماه (Sun and Moon Cliff) و کوه اژدهای سیاه (Black Dragon Mountain).

راستا قفل طلایی

در نهایت بعد از 1 تا 2 ساعت به Gold Lock Pass (راستا قفل طلایی) می رسید، جایی که قفل های طلایی به عنوان نماد سلامت و امنیت از نرده ها آویزان شده اند.

به محض اینکه راستا قفل های طلایی را رد کنید جاده دوباره به دو قسمت تقسیم می گردد و شما می توانید قله مورد نظر خود را (از میان یکی از قله های غربی، شرقی، جنوبی یا مرکزی) انتخاب کنید. اینجا است که شما راستا چندانی تا رسیدن به قله ندارید اما احتمالا تنها یک فرصت و یک قله را می توانید انتخاب کنید. راستا معمول و معروف دیگر، رفتن به سمت قله شمالی و پایین آمدن به وسیله ماشین کابلی قله غربی است.

چطور به آنجا برسیم

در 75 کیلومتری شهر شی آن (جایی که جنگجویان معروف تراکوتا یا همان ارتش سفالین شی آن در آن قرار دارند) درست در جنوب روستای خوآ (Huashan) کوه خوآ قرار گرفته است. یک قطار سریع السیر در روز 16 بار از شهر شی آن به پارک ملی خوآ می رود که 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. این قطارها از ایستگاه شمالی خوآ حرکت می نمایند. زمان مسافت این راستا با اتوبوس دو ساعت است. اتوبوس ها از ایستگاه مرکزی روبروی ایستگاه شی آن حرکت می نمایند. اتوبوسی را انتخاب کنید که تقریبا پر شده باشد زیرا براساس جمعیت حرکت می نمایند. اتوبوس ها شما را در روستاهایی که بتوانید از آن جا به به سمت دروازه غربی یا شرقی تاکسی بگیرید پیاده می نمایند.

آنچه باید بدانید

  • کوهستان خوآ بخشی از پارک ملی خوآ است. هزینه ورودی برای بزرگسالان از 100 تا 180، و برای دانش آموزان بین 50 تا 90 ین است.
  • اگر قصد پیاده روی روی الوارهای متصل به صخره ها را دارید دو انتخاب پیش روی شما است: Plank Walk (پیاده روی روی الوار) یا قسمت East Face که به Chess Pavillion منتهی می گردد و راستا بسیار زیبا یی است. راه دوم کرایه (30 ین) یک قلاب است.
  • صعود شبانه بسیار رایج و محبوب است؛ چراکه جمعیت کمتر است و می توانید تا طلوع خورشید به قله غربی برسید. حتما با خود چراغ قوه، لباس و اعصابی فولادین همراه داشته باشید.
  • اگر شبانه حرکت (صعود) می کنید تنها می توانید بلیت قله غربی را تهیه کنید.
  • حتما با خود غذا (غذای سبک) همراه داشته باشید زیرا غذاهایی که روی قله می فروشند به شدت گران هستند.
  • برای استفاده از ماشین های کابلی حتما باید بلیت تهیه کنید: راستا یک طرفه به قله شمالی 80 ین، راستا یک طرفه به قله غربی 140 ین به اضافه اینکه از دروازه غربی تا ماشین کابلی باید یک شاتل بگیرید (20 ین تا ماشین کابلی شمالی و 40 ین به سمت غرب که هر دو یک طرفه هستند). دانش آموزان مشمول 10 درصد تخفیف هستند.
  • اگر طی راستا به شب برخورد کردید نگران نباشید. در نزدیکی قله های اصلی اقامتگاه هایی تعبیه شده است.
منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3935

به "هیجان انگیرترین هایکینگ جهان در کوه های خوآ؛ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان انگیرترین هایکینگ جهان در کوه های خوآ؛ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید