وجود بقاع متبرکه، ازرش معنوی وصف ناپذیری به شهر قم داده است

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: برای تعامل بیشتر بین اداره کل میراث فرهنگی استان قم و صداوسیمای مرکز قم، آماده هرگونه همکاری مشترک هستیم.

وجود بقاع متبرکه، ازرش معنوی وصف ناپذیری به شهر قم داده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی با حضور در برنامه تلویزیونی باز باران گفت: استان قم در شاخه های مختلف گردشگری تاریخی-فرهنگی، طبیعت گردی، گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی و زیارتی دارای ظرفیت های قابل توجهی دارد.

یزدانی با اشاره به وجود بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) درقم اضافه نمود: مسجد مقدس جمکران و 444 امامزاده و بقاع متبرکه از ظرفیت های گردشگری مذهبی و زیارتی قم به شمار می روند که ازرش معنوی وصف ناپذیری به این شهر داده است.

او با اشاره به روستاهای سرسبز و کوهستانی قم با آب و هوای ییلاقی گفت: مسیرهای گردشگری طبیعی، ژئوتوریسم و سازندهای زمین شناسی مانند گنبد نمکی، دریاچه نمک و حوض سلطان از دیگر ظرفیت های طبیعت گردی منحصر بفرد استان قم محسوب می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: صدا و سیما می تواند با معرفی جاذبه های گردشگری علاوه بر توسعه گردشگران گردشگران داخلی، زمینه حضور گردشگران خارجی را نیز فراهم کند.

یزدانی گفت: میراث فرهنگی قم آثار تاریخی و فرهنگی متعددی دارد و صدا و سیما نیز ظرفیت بالایی در معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان دارد که این دو سازمان با تعامل بیشتر و ایجاد جلسات و تشکیل گروه های مشترک می توانند نقش بالایی در توسعه فرهنگی و مالی استان قم ایفا نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3210

به "وجود بقاع متبرکه، ازرش معنوی وصف ناپذیری به شهر قم داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود بقاع متبرکه، ازرش معنوی وصف ناپذیری به شهر قم داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید