تور ارزان روسیه: وزیر راه و شهرسازی: کشور به 10 میلیون واحد مسکونی احتیاج دارد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران- بر اساس طرح جامع مسکن باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی احداث گردد؛ وزیر راه و شهرسازی نیز اخیرا از احتیاج کشور به 10 میلیون واحد مسکونی سخن گفته است.

تور ارزان روسیه: وزیر راه و شهرسازی: کشور به 10 میلیون واحد مسکونی احتیاج دارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به حدود 700 هزار ازدواج سالیانه و نوسازی بافتهای فرسوده، کارشناسان تخمین می زنند که دست کم تا 10 سال آینده باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی احداث گردد. طرح جامع مسکن هم احتیاج سالیانه کشور به واحدهای مسکونی را یک میلیون واحد بیان کرده است.

با این حال طی سالهای اخیر هیچگاه فراوری یک میلیون واحد مسکونی محقق نشده است. اوج ساخت و ساز در دهه 90 مربوط به سال 1392 بوده که برای 809 هزار واحد مسکونی در کشور پروانه ساختمانی صادر شد. اما این فرایند در سالهای اخیر نزولی شده و در سالهای 1395 به بعد فراوری مسکن به 350 تا 400 هزار واحد رسید.

با این حال بازار ساخت و ساز در سال گذشته مقداری بهتر شد. محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ اواخر سال 1400 بیان کرد که ساخت و ساز نسبت به سال 1399 بهتر شده و 520 هزار واحد مسکونی احداث شده است. او وعده داد که سال 1401 نهضت بزرگ خانه سازی در کشور ایجاد می گردد.

به تازگی رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ نیز گفته است: بیش از 8 میلیون جوان به علت مسائل اقتصادی و نداشتن مسکن مجرد مانده اند و به بیش از 10 میلیون مسکن تازه در کشور احتیاج داریم.

وی اضافه نمود: با توجه فارغ التحصیلی هر ساله دانشجویان و امکان ازدواج آن ها در کشور به بیش از 10 میلیون مسکن تازه احتیاج داریم و تا به امروز 5 میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت نام کرده اند که عمده این افراد یا مستاجر هستند که قطعا تعداد افراد بدون مسکن بیش از این ها است.

به گفته قاسمی، در راستای جهش فراوری برای ساخت یک میلیون مسکن در سال برنامه ریزی شده که بیش از دو سوم آن یعنی 860 هزار واحد در دست اجرا است و در سال تازه نیز اقدام به واگذاری واحدها می گردد.

بنابراین گزارش مسئولان وزارت راه و شهرسازی گفته اند تا کنون حدود 40 هزار واحد نهضت ملی مسکن افتتاح شده و تا خردادماه سال جاری نیز تعدادی دیگر از واحدهای این طرح به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17073

به "تور ارزان روسیه: وزیر راه و شهرسازی: کشور به 10 میلیون واحد مسکونی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: وزیر راه و شهرسازی: کشور به 10 میلیون واحد مسکونی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید