ولوو تا 9 سال دیگر فقط خودروی برقی می فروشد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، ولوو تا 2030 میلادی فقط خودروهای الکتریکی می فروشد و به عبارت دیگر فروش خودروهای بنزینی را زودتر از شرکت های دیگر پایان می دهد.

ولوو تا 9 سال دیگر فقط خودروی برقی می فروشد

همچنین این شرکت تصمیم دارد خودروهایش را به طور آنلاین بفروشد تا به طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کند. این درحالی است که ولوو قصد داشت تا 2025 میلادی حداقل 50 درصد ظرفیت خود را به تولید خودروهای برقی اختصاص دهد و تصمیم جدید در همان راستا است. طبق بیانیه ولوو، این شرکت اعتقاد دارد بازار وسایل نقلیه با موتور احتراقی در کاهش کوچک شدن است.

هنریک گرین مدیر ارشد فناوری ولوو در این باره می گوید: هیچ آینده بلند مدتی برای خودروهای احتراقی متصور نیست. تصمیم داریم به یک خودروساز برقی تبدیل شویم و فرایند انتقال در این جهت تا 2030 اتفاق می افتد.

قیمت گذاری به طور مرکزی کنترل می شود و مشتریان از طریق وب سایت در خانه یا نمایشگاه وسیله نقلیه مورد نظرشان را سفارش دهند.

این درحالی است که ولوو سعی دارد تا جهت فعالیت های تسلا را طی کند. از سوی دیگر شرکت فورد نیز تصمیم دارد تا 2030 میلادی موتورهای بنزینی را در خودروهایش حذف کند. البته این طرح فقط در اروپا اجرا خواهد شد.

از سوی دیگر جنرال موتورز نیز اعلام کرده تا 2035 میلادی فقط خودروهای برقی عرضه می کند. فولکس واگن نیز تعهد کرده تا 2025 میلادی 1.5 میلیون خودروی برقی بفروشد. مرسدس بنز نیز طرح خود برای ساخت 6 خودروی تمام برقی در چند سال آینده را اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12825

به "ولوو تا 9 سال دیگر فقط خودروی برقی می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو تا 9 سال دیگر فقط خودروی برقی می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید