چالدران مستعد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است

به گزارش سهندبلاگ، جلسه توسعه گردشگری چالدران با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، فرماندار و نماینده بنیاد علوی چالدران برگزار گردید.

چالدران مستعد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل استان در این جلسه که بعدازظهر سه شنبه 23 مهر در محل فرمانداری چالدران برگزار گردید، گفت: باید از حرف زدن و نوشتن صورت جلسه ها عبور نموده و برای توسعه گردشگری چالدران اقدامات اساسی انجام دهیم.

او چالدران را مستعد سرمایه گذاری معرفی کرد و اضافه کرد: بهانه های زیادی برای سرمایه گذاری در چالدران وجود دارد و در این زمینه استاندار محترم، فرماندار و مسئولین استانی و شهری حمایت های خود را از سرمایه گذاران اعلام نموده اند.

جباری توضیح داد: باید برای جذب سرمایه گذاران به این شهرستان، وظایف دولت را آنالیز نموده و حمایت های خود از بخش خصوصی را بیشتر و بهتر کنیم.

او در خصوص زمین موزه چالدران اظهار کرد: اگر تفاهم نامه ای که با شهرداری چالدران بسته شده، مالکیت زمین به این اداره کل داده گردد، متعهد می شویم عملیات احداث موزه را هرچه سریع تر شروع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در خصوص صنایع دستی گفت: ما امکانات و اساتید زبده و ماهری در حوزه صنایع دستی داریم که در صورت همکاری بنیاد علوی آماده اعزام مربیان و اساتید به چالدران و تجهیز کلاس ها و کارگاه های آموزشی هستیم.

او در ادامه به ساماندهی جهت آبشار عرب دیزج اشاره نمود که تاکنون سه میلیارد ریال هزینه داشته و چنانچه بنیاد علوی از محل اقتصاد مقاومتی مبلغی بیش از 10 میلیارد ریال اختصاص دهد، حتماً این جهت به طور کامل آسفالت خواهد شد.

جباری در خصوص آبگرم معدنی چالدران نیز توضیح داد: در خصوص ساماندهی و احیای این آبگرم اقدام به انتشار اطلاعات آن در فراخوان عمومی نموده و از تمامی سرمایه گذاران برای احیای آن دعوت به مشارکت می کنیم.

فرماندار چالدران نیز در این جلسه، آمادگی خود ر ا برای همکاری درزمینهٔ توسعه گردشگری این شهرستان بیان کرد.

در این جلسه مقرر شد در فاز اول اجرایی تعدادی از تابلوهای راهنما و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان چالدران توسط این اداره کل با تأمین اعتبار بنیاد علوی آماده و در جاده ای منتهی به چالدران نصب گردد.

بنیاد علوی متعهد شد، مطالعات چالدران در حوزه گردشگری را به وسیله دانشگاه خوارزمی تهیه نموده و به اداره کل استان تحویل دهد.

همچنین مقرر شد، به منظور توسعه بوم گردی در چالدران، جلسه ای با حضور دهیاران روستاهای هدف گردشگری تشکیل و تفاهم نامه همکاری منعقد گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4419

به "چالدران مستعد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالدران مستعد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید