چین برای صادرات ایران خط اعتباری ویژه ایجاد می نماید

به گزارش سهندبلاگ، وزیر امور مالی و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت: چین برای صادرات کالا از ایران به چین، یک خط اعتباری ویژه ایجاد می نماید.

چین برای صادرات ایران خط اعتباری ویژه ایجاد می نماید

فرهاد دژپسند که به منظور شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین به پکن سفر نموده است روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در نشست امروز کمیسیون مشترک، فرصت های مهمی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ایجاد شد که از جمله آنها همین راه اندازی خط اعتباری بود.

او گفت: راه اندازی این خط یاری می نماید تجار چینی از مشوق های زیادی برای واردات کالای ایرانی به چین برخوردار شوند و این یک فرصت جدید برای ما است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: ایران و چین دارای روابط دیرینه و تاریخی با یکدیگر هستند و همواره هم سعی بر این بوده است که این روابط در سطح عالی و راهبردی باشد.

به گفته وی در یک ماه اخیر نیز جهشی در این روابط ایجاد شده است و فکر می کنم بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

با تور چین همراه بشید.

دژپسند گفت: همچنین در نشست کمیسیون اقتصادی مشترک، تصمیم گرفته شد در خصوص گردشگری ایران فرصت های جدیدی ایجاد گردد.

به گفته وی وزیر بازرگانی چین که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را از طرف چین به عهده دارد تاکید دارد که امتیاز ویژه ای برای حوزه گردشگری ایران قایل گردد و تسهیلاتی را در اختیار گردشگران چینی که مایل به سفر به ایران هستند قرار دهد و این می تواند برای ما فرصت ساز باشد.

دژپسند توضیح داد: چین سالانه 100 میلیون گردشگر دارد اگر فقط دو درصد آن به ایران سفر نمایند می توانند در تحقق فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ایران نقش موثری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک تجار و سرمایه گذاران چینی به ایران سفر می نمایند گفت: در زمینه بحث فاینانس و تامین اقتصادی پروژه ها نیز طرف چینی خیلی خوب استقبال کرد و فکر می کنم اگر این برنامه ها به اجرا در اید نقش مهمی در تحول اقتصادی ایران خواهد داشت.

هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چین روز سه شنبه با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر بازرگانی جمهوری خلق چین در پکن برگزار گردید.

در این اجلاس فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و ژانگ شان وزیر بازرگانی چین، راهکارهای گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، اقتصادی و بانکی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری را آنالیز کردند.

دو طرف در این نشست ضمن تاکید بر توسعه و تقویت روابط دو جانبه، خواهان برطرف موانع احتاقتصادی بر سر راه توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور شدند.

در حاشیه این نشست، دو یاداشت تفاهم همکاری میان اتاق بازرگانی چین و ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق صادر نمایندگان و وارد نمایندگان دارو چین امضا شد.

دیدار با وزیر بازرگانی، دیدار با تجار ایرانی و چینی و حضور در همایش فرصت های سرمایه گذاری مشترک از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به چین بود.

شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چین در تهران برگزار گردیده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 542

به "چین برای صادرات ایران خط اعتباری ویژه ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای صادرات ایران خط اعتباری ویژه ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید