چین و فرانسه در زمینه فناوری هسته ای همکاری می نمایند

به گزارش سهندبلاگ، چین و فرانسه با امضای یاداشت تفاهمی، در زمینه استفاده از فناوری هسته ای غیر رسمی در حوزه کشاورزی با یکدیگر همکاری می نمایند.

چین و فرانسه در زمینه فناوری هسته ای همکاری می نمایند

به گزارش خبرنگاران، رادیو بین المللی چین روز آدینه خاطرنشان کرد این یاداشت تفاهم میان شرکت فناوری هسته ای چین (CGN) و شرکت آیریال (AERIAL) فرانسه در زمینه نگهداری میوه، پرتو افکنی بر مواد غذایی و بازرسی رادیو اکتیویته امضا شده است.

بر اساس این گزارش، دو طرف در حوزه پیشبرد اشعه رادیو اکتیویته و الکترونیکی در زمینه کشاورزی و اجرای پروژه هایی در این راستا اقدام خواهند کرد.

هو دونگ مینگ، مدیرکل شرکت فناوری هسته ای چین در همین زمینه گفت: این شرکت در زمینه های کاربرد فناوری هسته ای در تحقیقات علمی، توسعه فناوری، بازار یابی و اجرای پروژه ها با شرکت فرانسوی همکاری می نماید.

او گفت: دو طرف قرار است با تعمیق اعتماد متقابل و استفاده از ظرفیت های یکدیگر به طور مشترک برای تحقق منافع مشترک مالی و تعامل فرهنگی دو کشور، خدمات مثبتی انجام دهند.

استفاده از فناوری هسته ای در زمینه کشاورزی نوعی روش استفاده صلح آمیز فناوری هسته ای است که می تواند در آفت کشی برای مواد غذایی، حفظ تازگی میوه، یاری به جوانه زدن سبزیجات و قرنطینه محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 626

به "چین و فرانسه در زمینه فناوری هسته ای همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و فرانسه در زمینه فناوری هسته ای همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید