کتاب مرجع ملیله زنجان گردآوری می گردد

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در راستای ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله کتاب مرجعی در حوزه ملیله زنجان گردآوری می گردد.

کتاب مرجع ملیله زنجان گردآوری می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل ازروابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند امروز 25 اردیبهشت 99 گفت: کتاب ملیله زنجان به دو زبان فارسی و انگلیسی با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به زودی چاپ می ­شود. این کتاب نه تنها به معرفی هنر- صنعت ملیله زنجان می ­پردازد و بیشتر جنبه توصیفی دارد بلکه در این کتاب پژوهش در حوزه ساخت مراحل ملیله زنجان و معرفی آثار برتر در 144 صفحه تهیه خواهد شد.

او افزود: این کتاب یکی از مهم ترین کتاب های مرجع نگاشته شده در مورد ملیله و نقوش آن در زنجان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اضافه نمود: عکاسی میدانی و آتلیه­ ای (کارگاه، محصولات و هنرمندان) و درج حداقل 50 تصویر طراحی شده و باکیفیت در کتاب، تهیه فیلم مستند از ملیله به همراه مراحل ساخت آن و مستندنگاری و تهیه­ بروشور (دو زبانه) در این پروژه انجام می یابد تا اطلاعات کاملی از هنرمندان فعال ملیله کار استان به دست آید.

ارجمند در ادامه اعلام کرد: صنایع دستی ایران، به عنوان صنعتی مستقل و بومی، شاخص ترین هنر کاربردی ایران و یکی از سه قطب برتر صنایع شدنی دنیا، ریشه های عمیق و پایدار در فرهنگ غنی و بارور ایران اسلامی داشته است. صنعتگران ملیله کار زنجانی پاسداران راستین این هنر دنیای در استان زنجان هستند که با خلق آثار برجسته و شاهکارهایی پیوسته توجه و تحسین گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می نمایند. این هنر- صنعت هم اکنون زینت بخش خانه ها و انسان ها در طول این سال هاست.

او در انتها ابراز امیدواری کرد ثبت دنیای ملیله زنجان باعث افزایش رونق این صنعت- هنر برای صنعتگران این عرصه باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8728

به "کتاب مرجع ملیله زنجان گردآوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مرجع ملیله زنجان گردآوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید