کروم به عنوان آسیب پذیرترین مرورگر 2022 شناخته شد

به گزارش سهندبلاگ، طبق داده های پایگاه آسیب پذیری VulDB به ترتیب مرورگر های گوگل کروم و فایرفاکس موزیلا بیشترین آسیب پذیری را به نام خود ثبت کردند.

کروم به عنوان آسیب پذیرترین مرورگر 2022 شناخته شد

داده های پایگاه آسیب پذیری VulDB نشان می دهد مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبای خود، در سال 2022 بیشترین آسیب پذیری را به نام خود ثبت نموده است و مرورگر فایرفاکس موزیلا از این نظر در رتبه دوم قرار گرفته است. در این بین، هیچ گونه آسیب پذیری از ابتدای سال 2022 تا 5 اکتبر برای مرورگر اپرا گزارش نشده است.

براساس داده های این پایگاه که از اول ژانویه 2022 تا 5 ماه اکتبر امسال میلادی مورد آنالیز قرار گرفته است، گوگل کروم 303 آسیب پذیری و در مجموع از ابتدای راه اندازی تا به امروز، 3159 آسیب پذیری داشته است و در مقایسه با سایر مرورگر ها بیشترین آسیب پذیری را به نام خود زده است. به همین علت گفته می گردد کاربران گوگل کروم باید هنگام استفاده از این مرورگر مراقب باشند و به روزرسانی ها را دریافت نمایند.

آسیب پذیری مرورگر ها

مرورگر فایرفاکس موزیلا با 117 آسیب پذیری در رتبه دوم از نظر آسیب پذیری قرار گرفته است. مایکروسافت اج تا 5 اکتبر 103 آسیب پذیری داشته که 61 درصد بیشتر از سال 2021 بوده و در مجموع، از زمان انتشار تا به امروز 806 آسیب پذیری را ثبت نموده است.

سافاری نیز جزو مرورگر هایی است که کمترین آسیب پذیری را داشته و در طی ماهه اول 2022، تنها 26 مورد آسیب پذیری و از زمان انتشار 1139 مورد گزارش شده است. مرورگر اپرا تا به امروز و در سال 2022، هیچ گونه آسیب پذیری را به نام خود ثبت ننموده است و در مجموع تنها 344 مورد را تجربه نموده است.

لازم به ذکر است از ماه می 2022، تعداد کاربران سافاری به بیش از یک میلیارد کاربر رسیده است و اپل سخت در کوشش است تا مطمئن گردد مرورگر این شرکت ایمن بود و حداقل آسیب پذیری را به نام خود ثبت می نماید.

در بخشی از گزارش تهیه شده به این نکته نیز اشاره شده است که کاربران برای آنکه در صفحات وب به صورت ایمن بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، باید آخرین نسخه مرورگر ها را دریافت نموده و از آن نسخه استفاده نمایند. بعلاوه هنگام دانلود افزونه ها و برنامه های این چنینی، مراقب باشند که از چه منبعی افزونه را دریافت می نمایند و به سراغ افزونه های کمترشناخته شده نروند.

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18183

به "کروم به عنوان آسیب پذیرترین مرورگر 2022 شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروم به عنوان آسیب پذیرترین مرورگر 2022 شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید