کرونا به کسب و کارهای اینترنتی در دنیا رونق داد

به گزارش سهندبلاگ، شیوع بیماری کووید 19، هزاران نفر را به کام مرگ و مشاغل بسیاری را نیز به تعطیلی کشاند، اما کسب وکارهای اینترنتی از این شرایط، سود بردند.

کرونا به کسب و کارهای اینترنتی در دنیا رونق داد

یکی از تاثیرات مثبت کرونا بر کسب و کارهای غیر برخط (سنتی) و ورود آنها به بازار آنلاین، یا همان تجارت الکترونیک است. گزارش ها نشان می دهد، در سه ماهه نخست سال2020، فناوری های نوین در دنیا وارد عرصه جدیدی شده اند.

آنالیز فعالیت های تجاری انجام شده، انجام بیش از یک میلیارد خرید را در بیش از 34 کشور نشان می دهد که این مساله از رشد انفجاری تجارت الکترونیک در سراسر دنیا حکایت دارد.

به باور کارشناسان، امسال میلادی سبب شده است راستا تجارت الکترونیک، پزشکی و دورکاری با تغییرات شگرفی روبرو گردد.

آنالیز یافته های کلیدی شاخص خرید در سه ماهه نخست سال 2020 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2019 با افزایش روبرو شده است.

آمارها نشان می دهد در سه ماه نخست 2020 به سبب شیوع ویروس کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین حضور کمتر در محیط های عمومی میزان خرده فروشی در دنیا با کاهش 25 درصدی روبرو شد. این رقم در سه ماه دوم نیز با کاهش 75 درصدی روبرو شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا در 6 ماه گذشته میزان فروش الکترونیکی وال مارت حدود 97 درصد و آمازون 40 درصد افزایش یافته است.

همچنین سهم میزان تجارت الکترونیک در آمریکا در سه ماه دوم 2020 به 16.1 درصد افزایش یافته است. این رقم در مدت زمان مشابه در سال 2019 میلادی حدود 10.8 درصد بود.

به گفته کارشناسان، شیوع بیماری کرونا سبب شده است صنعت تجارت الکترونیک در دنیا 5 سال زودتر از موعد رشد کند.

پیش بینی شده در سال 2020، میزان خرده فروشی حدود 60 درصد کاهش یابد و تجارت تجارت الکترونیک رشد 20 درصدی را تجربه کند.

بدون شک با شیوع دنیای این بیماری مرگبار؛ مردم بیشتر تمایل دارند که کالاهای اساسی مورد احتیاج خود را در درب منزل تحویل بگیرند و حتی المقدور از خانه های خود خارج نشوند، در نتیجه در این میان شرکت هایی که در کار ارسال کالا در درب منزل فعال هستند، بیشترین سود را از شرایط فعلی می برند.

به نوشته گاردین، با شیوع بیماری کرونا قیمت سهام آمازون از افزایش چشمگیری روبرو شده است و هر روز به قیمت سهام این شرکت افزوده می گردد.

ویروس مرگبار کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد. این ویروس اکنون در سراسر دنیا انتشار یافته است.

از آن موقع تا به امروز آمازون ابتکار عمل را به دست گرفته است، در اواسط ماه مارس (فروردین امسال) شرکت آمازون ورود بعضی از اقلام ارائه شده توسط این فروشندگان را به انبارهای خود محدود کرد تا بتواند کالاهای ضروری مانند تجهیزات پزشکی و ملزومات خانگی را که تقاضای زیادی برای آن ها وجود دارد تامین و عرضه کند.

آمازون در حال حاضر ظرفیت خود را در بخش خواروبار افزایش داده است و می کوشد مجموعه ای از تدابیر امنیتی جدید را به کار گیرد و محدودیت های ناشی از افزایش تقاضا را برطرف کند.

این شرکت همچنین استخدام کارگران جدید، امکان تامین، دریافت و تحویل سریع تر اجناس به مشتریان و همچنین پاسخ گویی به این تقاضای رو به افزایش را فراهم نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10231

به "کرونا به کسب و کارهای اینترنتی در دنیا رونق داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به کسب و کارهای اینترنتی در دنیا رونق داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید