گروه 7 با یک پروژه زیرساختی به مصاف چین می رود

به گزارش سهندبلاگ، یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، گروه هفت کشور غنی امروز (شنبه) یک برنامه زیرساختی جدید جهانی در واکنش به ابتکار کمربند و جاده چین اعلام خواهد نمود.

گروه 7 با یک پروژه زیرساختی به مصاف چین می رود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، به خبرنگاران گفت ایالات متحده همچنین دیگر رهبران گروه هفت را برای اقدام معین در خصوص کار اجباری در چین تحت فشار قرار میدهد و انتقاد از پکن را در اعلامیه پایانی خود وارد می نماید.

این مقام آمریکایی گفت: این صرفا درباره رویارویی با محدودسازی چین نیست. اما تا به امروز ما یک جایگزین مثبت ارائه نکرده ایم که بازتاب ارزشها، استانداردها و سبک عمل ما باشد.

ابتکارعمل کمربند و جاده چین یک طرح زیرساختی چندین تریلیون دلاری است که در سال 2013 به دستور شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین با ابتکار توسعه و سرمایه به جریان افتاد و از آسیا تا اروپا و فراتر از آن امتداد دارد. بیش از صد کشور به منظور همکاری با چین پروژه هایی در زمینه خط آهن، بنادر، بزرگراه ها و دیگر زیرساخت ها با چین به امضا رسانده اند.

براساس آمار شرکت ریفینیتیو، تا اواسط سال گذشته بیش از 2600 پروژه به ارزش حدود چهار تریلیون دلار مرتبط با این ابتکارعمل گزارش شده است. با این حال وزارت خارجه چین ژوئن گذشته گفت حدود 20 درصد از این پروژه ها به شدت تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه مارس به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که میزبان نشست سه روزه رهبران گروه هفت در کشورش است، پیشنهاد داد تا این کشورها طرح رقابتی خودشان را ارائه دهند.

این مقام آمریکایی میگوید، غرب تا به امروز از ارائه یک جایگزین مثبت برای فقدان شفافیت، شرایط محیط زیستی ضعیف و استانداردهای کار و رویکرد اجباری دولت چین که بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، ارائه کند.

این مقام آگاه همچنین گفت: بنابراین ما فردا یک ابتکارعمل زیرساختی جدید جهانی به همراه شرکایمان در گروه هفت معرفی میکنیم که صرفا جایگزینی برای ابتکار کمربند و جاده نخواهد بود.

بایدن در مذاکراتش همچنین دیگر رهبران را تحت فشار قرار خواهد داد تا روشن نمایند که آنها معتقدند کار اجباری خدشه دار کردن کرامت انسانی و یک نمونه فاحش از رقابت اقتصادی ناعادلانه چین است تا نشان دهد آنها در دفاع از حقوق بشر جدی هستند.

این مقام درباره اعلامیه پایانی که پس از انتها نشست در روز یکشنبه منتشر میگردد، گفت: ما قصد داریم روی حوزه های خاصی مثل سین کیانگ تمرکز کنیم که در آنجا کار اجباری در جریان است و این همان جایی است که ما باید ارزشهایمان را به عنوان گروه هفت بیان کنیم.

او تاکید نمود که هنوز معین نیست که این طرح زیرساختی جهانی چگونه قرار است تامین اقتصادی گردد. این طرح شامل جمع آوری صدها میلیارد پول دولتی و خصوصی برای یاری به کاهش فاصله زیربنایی 40 تریلیون دلاری در کشورهای نیازمند تا سال 2035 است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14188

به "گروه 7 با یک پروژه زیرساختی به مصاف چین می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 7 با یک پروژه زیرساختی به مصاف چین می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید