گلایه از عدم پرداخت سختی کار و حق بیتوته معلمان عشایری
به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مسائل تامین معلم عشایری گفت: اگر سختی کار، حق کوچ و بیتوته و آمد و شد پرداخت می شد معلمان انگیزه بیشتری پیدا می کردند. اکنون این حق بسیار کم پرداخت می گردد و معلمان عشایری مطالباتی دارند.

محمدرضا سیفی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه به دنبال تهیه برنامه عمل ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق لازم التوجه هستیم اظهار کرد: همچنین ارتقای توانایی و مهارت حرفه ای معلمان و ارزشیابی عملکرد آموزشی نیروهای انسانی شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری، ترویج و بکارگیری روش های نوین یاددهی، یادگیری و ایجاد تحول در شیوه ها و روش ها، کوشش برای اجرای کامل اساسنامه مدارس عشایری و مهارت آموزی بومی را دنبال می کنیم.
وی اضافه نمود: تقویت و گسترش مدارس شبانه روزی عشایری و اجرای قانون پوشش تحصیلی همگانی، اجباری و رایگان نوآموزان پیش دبستانی عشایری را نیز در دست اجرا داریم.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مسائل تامین معلم اظهار کرد: اگر اساسنامه مدارس عشایری اجرا می شد به هیچ عنوان مشکل تامین نیروی انسانی نداشتیم. علاقه و رغبت به حضور در مدارس عشایری به علت دور و صعب العبور بودن جهت و شرایط سخت آب و هوایی پایینتر است و به ویژه برای معلمان زن امکان حضور سخت تر است و ما نیمی از نیروهای موجود که زنان هستند را از دست می دهیم.
سیفی اضافه نمود: اگر سختی کار، حق کوچ و بیتوته و آمد و شد پرداخت می شد معلمان انگیزه بیشتری پیدا می کردند. اکنون این حق بسیار کم پرداخت می گردد و معلمان عشایری مطالباتی دارند. همچنین طبق اساسنامه باید سرانه مدارس شبانه روزی سه برابر مدارس عادی باشد که در حال حاضر اینگونه نیست. اگر اساسنامه به طور کامل به اجرا در بیاید بسیاری از مسائل تامین نیروی انسانی نیز مرتفع می گردد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 182 هزار و 700 دانش آموز در مدارس عشایری تحصیل می نمایند که از این تعداد 86 هزار نفر دختر و 96 هزار نفر پسر هستند گفت: این دانش آموزان در 12 هزار و 297 کلاس در قالب 6080 مدرسه عشایری شامل 5193 دبستان، 617 دبیرستان دوره اول، 270 دبیرستان دوره دوم درس می خوانند.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دسته بندی دیگری می توان گفت که از مجموع کل مدارس 823 مدرسه چادری، 45 مدرسه کپری، 1311 مدرسه کانتینری و 228 مدرسه شبانه روزی است و 88 هنرستان عشایری داریم. همچنین از 12 هزار و 297 کلاس درس، 6641 کلاس چند پایه داریم.
منبع: خبرگزاری ایسنا