ادامه دخالت های آشکار آمریکا در امور سودان؛ درخواست پامپئو درباره مجلس قانونگذاری

به گزارش سهندبلاگ، وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست وزیر سودان در موضعی مداخله جویانه خواهان سرعت بخشیدن به تشکیل مجلس قانونگذاری در این کشور طی دوره انتقالی و معین استانداران غیرنظامی در سودان شد.

ادامه دخالت های آشکار آمریکا در امور سودان؛ درخواست پامپئو درباره مجلس قانونگذاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی گفت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان بر ضرورت سرعت بخشیدن به فرایند تشکیل مجلس قانونگذاری طی دوره انتقالی و معین استانداران غیر نظامی در سودان تاکید نمود.

مورگان اورتاگوس اضافه کرد: در این تماس تلفنی پامپئو بر اهمیت موفقیت آمیز بودن فرایند انتقال دموکراسی در سودان تاکید نمود.

به نوشته این روزنامه سودانی، تشکیل مجلس قانونگذاری ضلع سوم حکومت در دوره انتقالی به شمار می رود. بر اساس توافقات اجرا شده این مجلس باید پس از تشکیل دولت انتقالی و دستگاه قضایی (مستقل) تاسیس می شد اما به دلیل انجام مذاکرات صلح دولت خارطوم با گروه های مسلح سودانی تشکیل مجلس قانونگذاری به تعویق افتاد.

مذاکراتی که دولت خارطوم با نمایندگان گروه های مسلح سودانی (حاکم بر دارفور، کردفان جنوبی و نیل آبی) در جوبا انجام داده، این دولت را در آستانه امضای یک توافقنامه صلح فراگیر با این گروه ها قرار داده است.

به گفته اورتاگوس، در این تماس تلفنی پامپئو بر حمایت آمریکا از دولت انتقالی خارطوم تاکید و از اقدامات این دولت برای برقراری صلح فراگیری و دائمی در سودان قدردانی کرد.

در همین حال، سخنگوی ائتلاف آزادی و تغییر به خبرنگار سودان تریبون گفت: رایزنی های نیروهای سیاسی مدنی عضو این ائتلاف برای معین نامزدهای مجلس قانونگذاری طی امروز و فردا به پایان می رسد و این نامزدها به مردم معرفی خواهند شد.

نظامیان سودانی و ائتلاف آزادی و تغییر توافق کردند 33 کرسی های مجلس قانونگذاری سودان در اختیار گروه های سیاسی قرار بگیرد که اعلامیه سند قانون اساسی (توافقنامه ائتلاف آزادی و تغییر با نظامیان در تابستان سال گذشته) را امضاء نکردند.

مجلس قانونگذاری سودان کرسی خواهد داشت و احزاب و گروه هایی که در سرنگونی نظام عمرالبشیر سهیم بودند، سهم مشخصی از این کرسی ها خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7831

به "ادامه دخالت های آشکار آمریکا در امور سودان؛ درخواست پامپئو درباره مجلس قانونگذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه دخالت های آشکار آمریکا در امور سودان؛ درخواست پامپئو درباره مجلس قانونگذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید