ادعای کشف داروی کرونا توسط جوان قزوینی

به گزارش سهندبلاگ، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر بهداشت از ضعف وزارت بهداشت در حمایت از فراوری داروهای کرونا و اطاله زمان در آنالیز های جلسه کمیته ملی ستاد کرونا انتقاد کرد.

ادعای کشف داروی کرونا توسط جوان قزوینی

او گفت: دانشمند جوان قزوینی پیروز به کشف داروی ضدکرونایی شده که 100 سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد و اکنون هم فراوری انبوه شده، اما چرا اجازه توزیع به آن داده نمی گردد؟

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس مدعی شد: چرا 4 عدد همین دارو در ناصرخسرو به قیمت 3 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می گردد؟ در حالی که داروی فراوریی ما با قیمت 30 هزار تومان قابل دسترسی برای مردم است؟

نماینده قزوین در ادامه اضافه کرد: آیا امکان نفوذ برای ادامه واردات نوع خارجی آن مانع برگزاری جلسات ستاد ملی کرونا در کمیته علمی می گردد؟ ما خواستار برگزاری این جلسه و آنالیز صدور مجوز پخش داروی ایرانی ضدکرونا هستیم.

این نماینده شرح بیشتری درباره ادعای خود داروی کشف شده نداده است.

او چندی پیش نیز از فعالیت مافیای دارو در کشور انتقاد نموده بود. محمد بیگی گفته بود: مافیای دارو آیورمکتین خارجی را وارد کشور می نماید و اجازه پخش داروی ایرانی را نمی دهد، از وزارت بهداشت مطالبه دارم که از ورود داروهای خارجی که مشابه داخلی دارند به کشور جلوگیری و از دانشمندان ایرانی حمایت کند.

این نماینده پزشک عمومی است و سخنگوی فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی است.

محمدبیگی پیشتر اظهارات عجیب و جنجالی نیز داشته است و چندی پیش مدعی شده بود: آی.کیوی ایرانی ها در مقایسه با چند دهه قبل پایین آمده و دلیل اصلی اش کاهش ذخیره ژنتیکی ایرانیان به دلیل خودداری نخبگان از ازدواج و فرزندآوری و مهاجرت است

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12676

به "ادعای کشف داروی کرونا توسط جوان قزوینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای کشف داروی کرونا توسط جوان قزوینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید