اگر هندبال ایران با مربی ایرانی جهانی نمی شد چه کسی جوابگو بود؟

به گزارش سهندبلاگ، کارشناس هندبال گفت: اگر با کادر ایرانی به مسابقات قهرمانی آسیا می رفتیم و جهانی نمی شدیم چه می گفتند؟

اگر هندبال ایران با مربی ایرانی جهانی نمی شد چه کسی جوابگو بود؟

حمید صادقی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد دنیای شدن تیم ملی هندبال و تاثیر آن در لیگ برتر هندبال گفت: دنیای شدن هندبال ایران در جذب اسپانسر خیلی تاثیر گذار است. کار خیلی خوبی رخ داد. قطعا درخشش در قهرمانی آسیا و حضور تیم ملی در قهرمانی دنیا و بازی های آسیایی سبب جذب اسپانسرهای خوبی خواهد شد. اکنون هم فدراسیون اسپانسر خوبی برای تیم های ملی جذب نموده که خودش اتفاق بزرگی است. اگر این دنیای شدن متمادی باشد مطمئنا هندبال رو به پیشرفت خواهد بود.

کارشناس هندبال در مورد صحبت هایی که از سوی بعضی از افراد فنی مبنی بر اینکه با مربی داخلی هم دنیای می شدیم گفت: خوشحالیم که تیم دنیای شده است. این صحبت ها را نمی دانم. مانوئل با تجربه و دانشی که داشت با تیم کار کرد. تیم ملی ما مسائل زیادی داشت. چند تا از ملی پوشان به سبب مسائل به مسابقات قهرمانی آسیا نیامدند و تیم ناقص بود. بعضی هم اوایل مسابقات به علت بیماری در ترکیب نبودند و تیم به تدریج و در دور اصلی مسابقات کامل شد. وقتی یک بازیکن 10 روز از تیم دور باشد و یکمرتبه به تیم اضافه گردد مسائلی به وجود خواهد آمد. به هر حال هماهنگی و دانش مانوئل سبب دنیای شدن هندبال ایران شد.

صادقی در پاسخ به این سوال که اگر با کادر ایرانی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شدیم دنیای می شدیم گفت: نمی توان در این خصوص چیزی گفت، اکنون دنیای شدیم و باید ادامه راستا را برویم. اگر با مربی ایرانی می رفتیم و دنیای نمی شدیم آن زمان چه باید می گفتیم؟ در هر صورت اکنون تیم با مانوئل دنیای شده و باید این را به فال نیک بگیریم. ما در کنار کادر فنی نبودیم و از دور نظاره گر بودیم نمی دانیم چه مسائلی اتفاق افتاده ولی مهم دنیای شدن هندبال ایران است.

وی در مورد جذب سرمربی نو تیم ملی هندبال گفت: می توانیم در مسابقات آسیایی و دنیای خوب ظاهر شویم. به سیاست و نگرش فدراسیون و هیات رئیسه و کادر فنی بستگی دارد که مربی خارجی و تراز اول جذب کند یا با مربی ایرانی پیش رود. از منظر کارشناسی اگر بخواهم بگویم اگر نتیجه می خواهیم باید یک مربی خوب خارجی به خدمت بگیریم. در غیر اینصورت باید با تغییرات در تیم ملی و پوست اندازی، چشم اندازی برای سال های آینده داشته باشیم. جذب مربی تراز اول خارجی که کوچینگ خوب و ارتباط خوب با بازیکنان داشته باشد به هندبال یاری خواهد نمود. اگر اعتماد به مربی داخلی باشد می توان تیم را به کادر ایرانی سپرد اما باید فدراسیون در مورد مربی داخلی و خارجی تصمیم بگیرد.

وی در مورد مسائل و کمبودهای هندبال ایران گفت: تمامی رشته های ورزشی که اسپانسر ندارند با مشکل روبه رو هستند. مسائل مالی وجود دارد و قطعا در این شرایط کاستی هایی وجود دارد. باید با این شرایط و کمبودها به اهداف خود برسیم. نمی گوییم ورزش ما گل و بلبل است اما به نظر من باید با همین شرایط پیش رفت. پاکدل از روزی که آمده بدهی ها را تسویه نموده است، اسپانسر جذب و اردوها و دیدارهای تدارکاتی را انجام داده است .

حمید صادقی، در مورد لیگ برتر هندبال نیز اظهار کرد: سطح مسابقات خوب است و امتیاز تیم ها نزدیک به هم است. با توجه به شرایط کرونا و بعلاوه برگزاری اردوهای تیم ملی وقفه در مسابقات داشتیم. با سرانجام دور رفت اواخر آذر به خاطر شروع مسابقات قهرمانی آسیا تعطیلی در لیگ داشتیم. دور برگشت لیگ قرار است از اواخر بهمن شروع گردد. هر تیم سه بازی خواهیم داشت، بعد دو هفته فرجه خواهیم داشت و بعد مرحله دوم دور برگشت نیز در همین سال انجام می گردد. سه بازی دیگر دور برگشت بعد از تعطیلات سال نو برگزار خواهد شد و بعد از آن نیز پلی آف خواهیم داشت.

وی در مورد نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: سال قبل دو گروه بودیم و از هر گروه چند تیم بالا آمدند و با هم بازی کردند، اما سال جاری در یک گروه بازی می نمایند و چهار تیم بالای جدول به پلی آف خواهند رسید. سطح لیگ خوب است و بازی ها نزدیک به هم است. باید ببینیم در ادامه کار و در دور برگشت چه اتفاق هایی خواهد افتاد. هر تیمی بهتر کار کند نتیجه خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16727

به "اگر هندبال ایران با مربی ایرانی جهانی نمی شد چه کسی جوابگو بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر هندبال ایران با مربی ایرانی جهانی نمی شد چه کسی جوابگو بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید