تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: گزارش ها درباره ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان جعلی است

به گزارش سهندبلاگ، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گفت، ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان هرگز مورد بحث قرار نگرفته و این موضوع جعلی است.

تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: گزارش ها درباره ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان جعلی است

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیر شورای امنیت ارمنستان روز شنبه گفت که ارمنستان بارها دخالت در مذاکرات برای ایجاد کریدور به جمهوری آذربایجان را رد و تاکید نموده است که تنها با برطرف انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه موافقت نموده است.

به نوشته خبرگزاری پان آرمنیان آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان در مصاحبه با صدای آمریکا گفت که ارائه یک کریدور به جمهوری آذربایجان هرگز در ارمنستان مورد بحث قرار نگرفته و این موضوع را جعلی توصیف کرد.

وی در این زمینه گفت، مقام های جمهوری آذربایجان بارها این سوال را در خصوص کریدور به وسیله استان سیونیک در جنوب ارمنستان که نخجوان را به سایر منطقه ها جمهوری آذربایجان متصل می نماید، مطرح نموده اند. با این حال، ارمنستان بارها دخالت در مذاکرات برای ایجاد کریدور به جمهوری آذربایجان را رد و تاکید نموده است که تنها با برطرف انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه موافقت نموده است.

وی اضافه کرد، نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در ملاقات اخیر در بروکسل با الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان تا حدودی تایید کرد که چنین موضوعی وجود ندارد. این روی میز مذاکره نیست.

گریگوریان با آنالیز شرایط آینده قره باغ کوهستانی، گفت که مقامات ارمنستان شروع گفت وگوها در خصوص یافتن راه هایی برای حل و فصل طولانی مدت این موضوع تحت نظارت گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را مهم می دانند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در گفت وگو با یک رسانه ایتالیایی گفت، ارمنستان نیز این فرصت را خواهد داشت که بخشی از شبکه حمل و نقل منطقه ای گردد، زیرا اکنون در بن بست واقع شده است. با روسیه ارتباط ریلی ندارد، اما بعدا خواهد داشت، با راه آهن ایران ارتباط ندارد اما به وسیله جمهوری آذربایجان این امکان را خواهد داشت و جمهوری آذربایجان به وسیله ارمنستان به جمهوری خودمختار نخجوان خود می رود، این یک شرایط برد-برد است. من فکر می کنم ارمنستان باید این فرصت طلایی را درک کند، فعال تر رفتار کند و از تعامل با ما در برنامه های آینده دریغ نکند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16644

به "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: گزارش ها درباره ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان جعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: گزارش ها درباره ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان جعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید