از شیراز تا فراسوی مرزها با سفرهای سعدی

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز سیمای استان ها گفت: مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی در 26 قسمت و با موضوع حکایات بوستان سعدی در صدا و سیمای مرکز فارس فراوری شده است.

از شیراز تا فراسوی مرزها با سفرهای سعدی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سید عباس فاطمی با اشاره به یکم اردیبهشت ماه روز عظیمداشت سعدی شیرازی اظهار کرد: مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی به همین مناسبت در صدا و سیمای مرکز فارس فراوری شده است.

وی اضافه نمود: این مجموعه قدرت و توانمندی گروه های فراوریی استانی را در هنر و صنعتی فناورانه و دانش بنیان پویانمایی نشان می دهد.

رئیس مرکز سیمای استان ها با بیان اینکه سعدی نقطه عطفی در زبان فارسی به شمار می رود گفت: این شاعر شیرین سخن، حکمت و اندیشه را به صورتی در بوستان به قلم آورده که برای مردم عادی نیز قابل فهم باشد، بر این اساس مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی نگاهی متفاوت به حکایت های بوستان سعدی داشته و با اقتباس از آثار و حکایت های بیان شده توسط این شاعر عظیم فارسی زبان، داستان خود را روایت می نماید.

وی ادامه داد: ویژگی مجموعه سفرهای سعدی این است که این شاعر، خود در دل ماجراها نقش دارد و تنها راوی قصه ها نیست.

فاطمی با بیان اینکه روایت داستانی این پروژه از شیراز شروع می گردد و قصه با استناد به اسناد تاریخی و کتاب های سعدی در راستا سفر او در جریان است عنوان نمود: چیزی که کار را برای گروه فراوری این مجموعه سخت می کرد خلاصه و موجز بودن بعضی حکایت ها بود که در یک جمله و حتی چند کلمه دنیایی از پند و اندرز را انتقال می داد و از آنجا که تاکید گروه سازنده ابتر نماندن این حکایات در داستان بود، کوشش شد تا کوتاهی داستان ها با استفاده از شیوه های ابداعی جبران گردد.

رئیس مرکز سیمای استان ها اضافه نمود: در ساخت این اثر که با تکنیک سه بعدی فراوری شده، تمام استاندارهای فراوری حرفه ای مد نظپر نهاده شده تا به عنوان اثری فاخر، بتواند فراتر از مرزها دیده گردد.

وی به دوبله مجموعه سفرهای سعدی اشاره و ابراز کرد: به دلیل اهمیت این پروژه از استادان و پیشکستوتان عرصه دوبله استفاده شده است .

لازم به ذکر است مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی به تهیه کنندگی الهام نادری فرید و گروه کارگردانی علیرضا مسکوکی و سامان عبدی نژاد در دو فصل 13 قسمتی فراوری شده است؛ این اثر که سرپرستی نویسندگان آن را عباس کریمی عباسی بر عهده داشته به سفارش سیمای استان ها در صدا وسیمای مرکز فارس با مدت زمان 286 دقیقه فراوری شد.

طرح ادماه فراوری این مجموعه در سیمای استان ها به تصویب رسیده و قرار است پس از اتمام 26 قسمت فصل های اول و دوم، نگارش و فراوری 26 قسمت بعدی شروع گردد.

مدیریت دوبلاژ این مجموعه را فواد شافی بر عهده داشته و تورج نصر، سعید مقدم منش، سعید بحرالعلومی، اشکان صادقی، علی باقرلی، مهرداد سوری، دیانوش آصف وزیر، علیرضا مویدی، مهرداد معمارزاده، سعید نبوی، علیرضا ذوالفقاری، ستاره الله دادی، علیرضا سالار کیا، زهره گروسی و مهدی رحیمی هم صداپیشگان آن هستند ضمن اینکه یاسر فرهادی به عنوان گوینده نقش سعدی در این پروژه حضور دارد.

دیگر عوامل فراوری سفرهای سعدی سامان عبدی نژاد به عنوان سرپرست انیماتورها، محمد علی درگاهی در مقام طراحی و ترکیب صدا و بهرنگ قدرتی به عنوان سازنده موسیقی هستند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز در مورد هدف از ارائه طرح سفرهای سعدی و انتخاب قالب انیمیشن برای این طرح گفت : سعدی شاعر پر آوازه و نامدار کشور عزیزمان ایران حق عظیمی بر ما ایرانیان دارد هرچند زادگاه این اندیشمند ایران و شیراز است اما وی سرمایه ای برای همه دنیا محسوب می گردد.

سهرابی در شرح اینکه چرا سعدی سرمایه ای دنیای است اضافه نمود: شخصیت های عظیمی که گستره تأثیرگذاری تفکر آنها مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است و حاصل اندیشه های آنها فراتر از آن است که محدود به یک منطقه خاص باشد متعلق به بشریت است و مأموریت افرادی که امروز در زادگاه این چنین شخصیت هایی فعالند ، رسالتی دنیای است .

از این رو لازم است سعدی و حافظ همانند فردوسی و مولانا با نگاه دنیای به دنیایان معرفی شوند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی که پس از سالها توقف با کوشش مرکز فارس و همکاری سیمای مراکز استانها در راستا فراوری نهاده شد از عوامل حرفه ای خوبی برای ساخت استفاده نموده است توضیح داد : تیم سازنده خود نیز با اعتقاد به اینکه وظیفه ملی در قبال این شخصیت دارند کوشش نموده اند با بهترین کیفیت این مجموعه را به فرجام برسانند که بحمدالله امتیاز کیفی خیلی خوبی نیز از ستاد معاونت دریافت نموده است.

سهرابی با ابراز خرسندی که این مجموعه نمایشی در یادروز عظیمداشت سعدی بلند آوازه به پخش رسیده است اظهار امیدواری کرد تیم فراوری با همین انگیزه در مرحله دوم نیز دستاوردهای هنری خوبی را به مخاطبان ارائه نماید.

مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت : توجه به شخصیت های عظیم دینی، علمی، فرهنگی و هنری استان فارس را در حوزه های مختلف برنامه سازی رادیویی و تلویزیونی و در قالب های متنوع نمایش ، مستند، پویانمایی از برنامه های پیش روی صدا وسیمای فارس است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13542

به "از شیراز تا فراسوی مرزها با سفرهای سعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شیراز تا فراسوی مرزها با سفرهای سعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید